'S morgens geen pap meer willen !!

Hallo

mijn zoontje dylano is nu 1.5jaar oud en heeft niet zo'n zin meer in zijn pap 's morgens.
wel eet hij met smaak mijn chocolade cornflakesmet yoghurt mee.
zou hij dit nu ook al als een ontbijt mogen hebben, of moeten ze nu echt brood of pap.

ik lees graag jullie reacties en meningen hierover.

groetjes bianca
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu ook 1,5 jaar. Tot een maandje terug kreeg hij nog pap als ontbijt. Maar omdat hij het allemaal graag zelluf wil doen, krijgt hij nu brood. Dat scheelt nl aardig wat gepoets.... Op zijn boterhammetje zit 's ochtends tot nu toe alleen een beetje boter. Meestal krijgt hij nadien nog een rijstewafel. 's Middags krijgt hij op zijn boterham wel gewoon beleg hoor: leverpastei, smeerkaas, honing of appelstroop.
Tja, ik ben zelf niet zo'n voorstander van chocolade bij die kleintjes. Daarnaast bevatten cornflakes veel minder vezels dan bijvoorbeeld brood, pap of muesli. Minder vezels eten is minder goed voor het spijsverteringskanaal.
Als je zoontje 's ochtends ook een broodje wil eten, dan zou ik persoonlijk kiezen voor die boterham.

Succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi Bianca,

Mijn zoontje is nu 2 jaar, en eigenlijk altijd een enorm slechte eter geweest. Dus als je de keuze hebt tussen chocoladecornflakes met yoghurt en niks, dan zou ik hem die corn flakes geven. Als hij wel bijvoorbeeld een boterhammetje eet, dan zou ik net als Marieke hiervoor kiezen, want dat lijkt me toch nog nét iets beter dan corn flakes. Die van ons wil momenteel 's ochtends helemaal niks, alleen een fles (!) chocolademelk. Tja, na alle eetproblemen die we al hebben gehad met hem ben ik daar wel veel soepeler in geworden. Het belangrijkste is dàt hij iets eet, en wàt komt dan bij ons op de tweede plaats...

Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan