's nachts allebei wakker, pfff

Hallo allemaal,

Ons zoontje  van 2 jaar+2mnd  heeft wel eens vaker dat hij 's nachts wakker wordt met huilen.
We nemen dan voor ons gemak vaak in ons bed om toch aan onze rust te komen. Meestal na 2 dagen is het over en slaapt hij gewoon de nachten weer door in zijn eigen bed.
Helaas is het nu weer het geval, maar duurt dit langer dan 2 dagen (bijna een week).
Eigenlijk willen we hem even laten huilen in de hoop dat hij gewoon weer in slaap valt. Alleen het probleem is dat onze dochter van 7 mnd hier ook wakker van wordt.
En dat gebeurt dus  ook andersom.
Als we het idee hebben dat ons zoontje wel eens de nacht zou kunnen doorslapen, dan komt onze dochter wel (die normaal de nachten ook gewoon doorslaapt) en  wanneer zij huilt, wordt onze zoon weer wakker.
We zijn dus al 3 nachten ontzettend druk met de 1 sussen en de ander (toch maar) de fles te geven. 1 of 2 keer is echt niet zo erg, maar het duurt ons nu eigenlijk wel te lang.
Herkent iemand dit en heeft er iemand misschien tips .

Alvast dank!
Een (zoals zovelen) een vermoeide moeder.
Groeten,
Cindy
 
Hoi,

Heel herkenbaar...die gebroken nachten slopen je ook echt he....Mijn zoon van 2,5 wordt ook weleens overstuur wakker en volgens mij heeft hij dan een enge droom ofzo. Een van ons gaat dan bij hem in bed liggen, (hij slaapt in een half-hoogslaper) totdat hij weer een beetje rustig is, we proberen hem nl te leren dat hij niet uit zijn bed mag komen totdat zjn nachtlampje dmv een tijdschakelaar weer uit gaat. 's Ochtends als zijn lampje uit gaat dan mag hij naar ons toe komen en nog even lekker tussen ons in liggen.
Wij hebben ook een dochtertje van 5 mnd en die ligt nog bij ons op de kamer. Zij wordt nog steeds 2x per nacht wakker, dat komt omdat ze een spreidbroekje draagt en daar slaapt ze heel onrustig door...ik geef haar dan nog wel een slok borstvoeding (lekker makkelijk) en dan slaapt ze meestal wel weer door. Als ze die spreidbroek niet meer hoeft te dragen dan stop ik wel hiermee hoor want ze raakt er ook wel aan gewend.
Wij laten ze dus ook niet te lang huilen want ze maken elkaar inderdaad wakker.
Groeten,
An
 
Terug
Bovenaan