's nachts bed uit voor speen

Een tijd terug heeft er al eens een stukje gestaan van een ouder die 's nachts 20x het bed uit moest om het speentje aan haar kindje te geven.
Mijn zoontje is nu 6,5 maand en ik heb nog geen een nacht kunnen doorslapen omdat ik er minstens 5x per nacht uit moet voor zijn speen.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de tips die er toen aan die andere ouder gegeven zijn maar ik kan dit stukje niet terug vinden.

Wie weet waar ik dit stukje kan vinden of heeft er tips zodat ik 's nachts niet meer zo vaak mijn bed uit hoef?

Groetjes Megin  
 
hoi,

het ligt eraan waar je ervoor uit moet omdat hij zijn speen kwijt is of omdat hij steeds uit bed valt(de speen).
bij de eerste ging ik vaak me bed uit omdat hij uit bed viel of kwijt was en heb zijn speen aan een spookpopje gehangen die kan je kopen bij elke babyzaak.
bij nummer twee heb ik hem gelijk aan een spookpopje gehangen en er twee in bed gelegt en geen problemen misschien een oplossing voor je probleem???

ben benieuwd of het bij jullie werkt of dat je een andere manier gevonden hebt.
sterkte

groeten brigitte,bas en thijs
 
Wij hebben ons zoontje geleerd om zijn speentje zelf te pakken en in zijn mondje te stoppen. Wat je kan doen is met hem oefenen overdag. In plaats van dat je zijn speen in zijn mond stopt, geef je de speen in zijn handjes en laat je hem de speen zelf in zijn mondje stoppen.

Ik weet niet of het bij ieder kindje werkt, maar als mijn zoontje zijn speen uit zijn mond laat vallen en hij wordt half wakker, dan grabbelt hij een beetje om zich heen met zijn armpje, als hij de speen voelt, pakt hij die en stopt hem weer in zijn mondje. Ik heb hem nog nooit 's nachts zijn speentje hoeven geven.

Mijn zoontje is nu een stuk ouder dan jouw kindje, maar op die leeftijd kon hij dit ook al.

Groetjes,
Helena
 
Mijn zoontje kan overdag wel zijn speentje pakken en in zijn mond doen alleen doet hij dit 's nachts niet.
Ik weet niet of hij gedesorienteerd is en daarom zelf zijn speentje niet pakt
(er ligt een gewone speen en 1 aan een poppetje in zijn bed),
of dat hij niet weet dat wanneer hij zijn speentje in zijn mond doet hij weer lekker kan doorslapen,  of dat ik hem gewoon verwend heb en dat hij 's nacht wacht tot ik hem de speen kom brengen.....

Wel bedankt voor jullie snelle reacties!

Groetjes Megin
 
Megin,

Het stukje wat jij bedoelt is te vinden bij ontwikkeling, er is vrij
recent nog op gereageerd, dus nog te vinden op de eerste pagina.



Groetjes,

Sannes

mv Mila 19-2

 
Terug
Bovenaan