's nachts behoorlijk hoesten...weet niet meer wat ik moet doen

Mijn zoontje is al weken verkouden maar is ook erg aan het hoesten sinds 4 nachten. Soms wordt hij er wakker van en dan geef ik paar slokjes water want het klinkt als droge hoest. Overdag stuk minder maar als ie dan hoest klinkt het helemaal niet als droge hoest, meer als vastzittend. De neusverkoudheid lijkt minder te worden, het hoesten erger.

Heb al ui onder bedje gezet, matrasje bij hoofd iets verhoofd, bakken water voor de luchtvochtigheid, bisolvon druppels in de fles, zoutoplossing...niets helpt!!

herkent iemand dit?

De huisarts zegt zolang hij goed drinkt, geen koorts heeft en vrolijk is hij niet kan doen voor hem.



Help! Wat moet ik ? straks loopt dit uit op longontsteking ofzo....
 
Hallo,

Mijn zoontje (Milan)  kan 's nachts ook zo hoesten als hij verkouden is. Ik heb Tussikind voor hem gekocht, dat is een homeopatisch geneesmiddel van VSM. Het is voor de vastzittende hoest en de kriebelhoest. Het zijn druppeltjes en met een lepeltje is dat makkelijk toe te dienen. Bij Milan werkt het erg goed.

Groetjes
 
Mijn zoontje Luuk is ook regelmatig verkouden (loopt hij op op de creche) en bij droge hoest zweer ik bij Daro. Binnen 1 dag is de droge hoest een goede hoest geworden waarbij alles loskomt.

Succes.

Sesamstraat
 
Hallo.

Als het al wat langer duurt, laat dan eens testen op RS en Kinkhoest. Mijn zoontje heeft dit ook gehad met 3 maanden en was ook behoorlijk aan het hoesten (alleen 's nachts). Na een antibioticum kuurtje was hij er weer van af. Je moet hier overigens niet te lang mee wachten anders kan de antibioticum niet meer aanslaan.
 
Hoi,

Toevallig dat ik dit nu lees, ik heb net mn huisarts aan de lijn gehad omdat ik met hetzelfde probleem zat. Mijn zoontje is 9 maanden en hoest ook zoveel, en dan vooral slijm ophoesten, even erop kauwen (!?) en weer doorslikken. Ik gebruikte ook Tussikind van VSM maar had niet echt het idee dat dat hielp bij hem. Otrivin neusspray voor babies gebruikte ik vooral als zn neus erg dicht zat. Volgens mijn huisarts is juist de neusspray zo belangrijk omdat die er voor zorgt dat de holten weer vrijkomen, waar het uiteindelijke slijm vandaan komt. Eigenlijk klinkt dat ook heel logisch. Verder zei hij ook dat je   2 keer per dag moet temperaturen om te kijken of hij ook koorts krijgt.
Begint je kindje raar te piepen met ademen en heeft hij koorts dan pas schrijven ze antibioticum voor. Onder de 1 jaar doen ze dat liever nog niet ivm weinige weerstand.
Probeer toch weer neusspray is mijn tip ( en die van mijn huisarts!!). verder heb ik ook het hoofdeind een beetje omhoog, dat helpt bij hem wel.
Succes, Aberta    
                                               
 
Wat fijn dat ik dit lees, mijn dochter van 7 maanden ligt nu al bijna een week in bed de longen uit haar lijf te hoesten. Ik ben naar de dokter geweest, maar alles is goed, geen kinkhoest ofzo. Dus ze moet er doorheen, maar ik vind het zo naar! Ik doe ook die neusspray, en vannacht heb ik haar wat water gegeven, maar het werkt allemaal niet echt. Ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben! Maar die homeopathische middeltjes kan ik nog proberen, kan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan