's-nachts doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn dochter is nu ruim 6 weken oud. Ik geef borstvoeding. Overdag om de 3 a 4 uur. Als ik om circa 19.30 uur voeding geef dan moet ik ze voor de voeding van 23.00 uur wakker maken. Ze drinkt dan niet goed en komt dan weer na 3   a 4 uur. Als ik ze om 23.00 uur niet wakker maak, maar gewoon wacht wanneer ze weer honger heeft, komt ze pas om 1.00 uur. Er zit dan al gauw 6 uur tussen een voeding. Ik wil alleen graag dat deze 6 uur na de voeding van 23.00 uur komt, zodat ik door kan slapen (over 4 weken moet ik weer werken en dan zullen de gebroken nachten niet mee vallen).
Ze is natuurlijk nog maar 6 weken, maar ik ben benieuwd wanneer jullie kindje door ging slapen en of jullie nog tips hiervoor hebben. Mijn andere dochter sliep met 3 weken al door.

Groetjes,
Mama van Noa (3 jaar) en Senna (6 weken)

hoi hoi,
wat heerlijk dat jullie eerste met 3 weken al doorsliep... 6 weken valt nog mee hoor. mijn meisjes zijn 6,5 maanden en slapen nu redelijk goed door. een flesje tussen half 9 en 10 en dan weer tussen 7 en half 9. maar ze vallen vaak pas na 2,5 uur rommelen in bed in slaap. soms komen ze om half 3 of 4 ook voor een flesje. dit is gelukkig bijna niet meer.

is het een optie om de nachtfles te kolven? dan kan je misschien afwisselen met je man/vriend. onze meisjes kregen een combi bv en fv dus kon mijn vriend een voeding overnemen. hopelijk past het in jullie schema want zelfs zonder dat ik naar werk moet, vind ik  het zwaar om nachtvoedingen te geven.

succes.
groetjes,
petra

Hoi!

Mijn dochtertje sliep al na een week of vijf door, wel fijn hoor! Ik snap wel dat je graag wil dat ze door slaapt, maar dat kun je helaas niet regelen. Probeer inderdaad eens wat vroeger op de avond, een flesje melk. Misschien slaapt ze dan wat langer. Succes!

Hallo!

Ik heb het zelfde probleem.. mijn zoon van 10 weken slaapt ook nog niet echt door.
Bij hem is het namelijk zo dat hij hoe dan ook rond 4uur a 5uur wakker is en dan honger heeft.(maakt niet uit of ik om 20 uur zijn laatste fles geef of 00,00 uur om 00.00 moet ik hem wel wakker maken en dat lukt niet altijd gelijk)  Ik zit nu een beetje in dubio wat ik nou het beste kan doen. Het cb had gezegd dat ik hem lekker moest laten liggen en de laatste fles op 20.00 uur houden dan kan ik zelf ook ook tot 4 uur slapen... is opzich wel zo maar ik ga volgende week weer werken en werk in de horeca en vind die laaste fles om 00.00 dan niet erg heb liever dat hij van die 4 uur af is. Want hij kan wel door slapen want van 20.00 tot ong. 4 uur is 8 uur wat hij dan slaapt... Kan iemand mij misschien advies geven dat hij niet om 4 uur wakker word maar later??

Groetejs Leoni

Hoi,

Wat lekker dat je ander dochter met 3 weken al doorsliep.
Volgens mij kan je echt niet ervoor zorgen dat je baby doorslaapt. Dat bepalen ze volgens mij zelf.
Mijn oudste dochter sliep pas met 9 maanden door. Mijn jongste van bijna 7 maanden sliep met 8 weken door. Joepie, dacht ik, maar met 14 weken besloot ze weer 's nachts wakker te worden voor een voeding. Nu slaapt ze de meeste keren door.
Haar laatste voeding krijgt ze tussen 19.00 en 20.00 uur. In het begin maakte ik haar ook om 23.00 uur wakker voor een voeding, maar ze bleef 's nachts (tussen 02.00 en 03.00 uur) komen voor een voeding, dus liet ik haar gewoon slapen.
Succes.

quote: mama noa schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-11-2008 14:26:35'));

Hoi allemaal,

Mijn dochter is nu ruim 6 weken oud. Ik geef borstvoeding. Overdag om de 3 a 4 uur. Als ik om circa 19.30 uur voeding geef dan moet ik ze voor de voeding van 23.00 uur wakker maken. Ze drinkt dan niet goed en komt dan weer na 3   a 4 uur. Als ik ze om 23.00 uur niet wakker maak, maar gewoon wacht wanneer ze weer honger heeft, komt ze pas om 1.00 uur. Er zit dan al gauw 6 uur tussen een voeding. Ik wil alleen graag dat deze 6 uur na de voeding van 23.00 uur komt, zodat ik door kan slapen (over 4 weken moet ik weer werken en dan zullen de gebroken nachten niet mee vallen).
Ze is natuurlijk nog maar 6 weken, maar ik ben benieuwd wanneer jullie kindje door ging slapen en of jullie nog tips hiervoor hebben. Mijn andere dochter sliep met 3 weken al door.

Groetjes,
Mama van Noa (3 jaar) en Senna (6 weken)

Je dochtertje slaapt dus al door, maar nog niet op het moment dat het handigste is! Schuiven met tijden zorgt vaak voor onrust. Persoonlijk zou ik voor de volgende aanpak kiezen: zelf gewoon vroeg naar bed gaan, tussen 8 en 9 uur, zodat ik al een lekkere portie slaap binnen heb voor ze voor de nachtvoeding komt. En kindje lekker op de kamer hebben, zodat je minder wakker wordt van een nachtvoeding.

Maar ja, ze is nog jong, elke 4 a 5 weken gooien ze zelf de boel toch weer om.
Misschien lukt het je wel om die tijden meer in je voordeel te krijgen als je zometeen weer regeldagen hebt.

Terug
Bovenaan