's nachts driftig

Help!

Mijn dochtertje van net 2 jaar begint 's nachts driftig te worden! Slapen is altijd een probleem geweest (soms komt ze 4 keer per nacht), maar sinds 4 nachten is het werkelijk een probleem! Ze wordt 's nachts overstuur wakker en komt niet meer tot rust. Ze krijst, gilt, stampt tegen de muur  en huilt hysterisch als ze haar zin niet krijgt. Ze wil dan ineens haar bed uit. Omdat broerlief van 4 maanden wakker van haar wordt zetten we haar beneden op haar 'afkoelstoeltje' tot ze bedaart is en daarna gaat ze weer slapen. Soms een paar keer per nacht.
Waar doen we goed aan? Elke keer haar beneden zetten (met als gevolg dat ze behoorlijk wakker is), of laten huilen terwijl de hele familie er wakker van wordt, of....???
Wie o wie heeft de oplossing?

Een vermoeide moeder
 
Hoi,

Ik heb wel een tip maar ik weet niet of het bij jou kindje helpt. Zodra ze wakker wordt neem je haar op schoot en hou je haar lekker stevig vast. Praat sussende woordjes tot ze weer een beetje rustig wordt. Blijf desnoods nog een paar minuutjes in de slaapkamer op het moment dat je kindje weer in bedje ligt. `s nachts is een moment van rust en blijkbaar is er iets wat jou kindje druk maakt. Probeer het nachtritme terug te krijgen. Misschien is het wel een nare droom?

Petra
 
Terug
Bovenaan