's nachts en overdag niet willen slapen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
even mijn verhaal kwijt.
Mijn dochter, vandaag precies 8 maanden oud, slaapt al een paar dagen erg slecht.
Ze sliep goed door, maar nu toch steeds wel 2x wakker per nacht. Gisteren overdag wilde ze helemaal niet slapen, heeft uiteindelijk maar een half uurtje geslapen en vannacht was echt een drama, wakker om half 1, weer even slapen en gehuild van 2 tot 4 (mn vriend en ik om en om wel even opgepakt).

En nu ligt ze ook alweer een half uurtje te huilen in dr bed. Als ik er op pak is het over maar ze wil ook niet in de box liggen wat ze normaal echt leuk vindt. Ze is een heel vrolijk kind maar slapen ho maar, maar wel in dr ogen wrijven van vermoeidheid.
Ik denk dat er weer een tandje aankomt (een hoektand), ze heeft al 1 tandje onderin.
Ik vind het ook erg moelijk om er 's nachts te laten huilen maar ben ook wel bang dat we haar gaan "verwennen".

Nouja dat wilde ik even delen met jullie,
groetjes van Sonja, moeder van Daniëlle.

Terwijl ik je verhaal zat te lezen dacht ik al O die krijgt misschien wel een tandje, maar dat schrijf je uiteindelijk zelf ook..
Ik heb ooit eens gelezen dat tanden krijgen de nummer 1 oorzaak is van het 's nachts wakker worden. Probeer ze gewoon wat te troosten en weet dat het maar tijdelijk is!!! Als straks die tand door is gekomen zal ze ongetwijfeld weer gewoon lekker doorslapen..
Ik was bij mijn oudste ook altijd bang om te " verwennen" maar ik denk dat we er altijd banger voor zijn dan dat we het daadwerkelijk doen..
Ga je zelf maar na als je tand/kiespijn hebt, en zo'n kleintje kan alleen maar huilen om iets duidelijk te maken. Dat scheelt al een hoop denk ik.. (bij mij in ieder geval wel)
Gr. Anne-Marie

Hoi

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad toen hij bijna 8 maanden was...altijd sliep hij door (va.8 weken) en ineens niet meer rond de 8 maanden. Het heeft een kleine week geduurd en nu slaapt hij gewoon weer elke nacht door en heb het van meer mama's hier op het forum gelezen, dat rommelen met 8 maanden..sprongetje? tandjes?

Succ6, inge

Terug
Bovenaan