's nachts er steeds uit voor de speen!

Ik heb mijn zoontje van 10 weken eindelijk zover dat hij 's nachts geen voeding nodig heeft. Maar nu kan ik er zeker een stuk of 10  keer uit om de speen in zijn mondje te doen. Heeft er iemand tips?? Wordt dit vanzelf minder als ze vaster gaan slapen??

Hoi hoi

Ik geef Stef al vrijwel vanaf het begin een speen, maar als hij in slaap
valt, haal ik hem eruit. Dan went hij eraan dat hij zonder speen slaapt.
Ik moet er niet aan denken om er 's nachts steeds uit te moeten...
Misschien een idee dus??

Liefs Annet

ik vind dat een goed idee van je annet maar weet niet of het nu nog zal werken (omdat ze er nu al aan gewend zijn snappie?) maar het valt te proberen.

Ik kan ook nog steeds 10 keer eruit voor de speen in Tyche's mondje te stoppen. Ze is nu 9 weken. Haar duimpje is ook nog te klein en daar kan ze niet op sabbelen. Af en toe wel op haar knuistje.. wat doen jullie baby's met hun duim?

Ehhh soms ineens vindt ie 'm, maar omdat hij nog niet echt controle over zijn armen heeft rukt ie 'm er dan ook weer uit. Daar wordt hij dan heel boos van....wel grappig.

Ik wens jullie veel succes met die spenen....hoop dat je er nog vanaf komt...

Jari valt in slaap zonder speen (tenminste 's avonds) maar hij in de nacht wakker word wilt hij hem wel. dus dan is het weer opstaan. Nu leg ik steeds zijn knuffelpopje zo tegen de speen dat die er niet gemakkelijk uit kan vallen en zorg er wel voor dat er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Het is even doorzetten zo, maar hij zal vanzelf dadelijk helemaal door gaan slapen. Tenminste Jari slaapt nu door vanaf 22.30/23.00 tot 7 uur. Nessie

Lukas had dat ook maar het werd na verloop van tijd teeds minder. Nu hoef ik er meestal maar 1 keer uit (rond een uur of vijf, voor een speentje).

Ik kreeg ook van iemand de tip een spuugdoekje of hydrofiel luier tegen de speen aan te leggen zodat die in zijn mond bleef. Zelf doe ik dat liever niet maar volgens mij kan het geen kwaad.

Nou...ik heb het laatst geprobeerd...
Stef had een huildag dus ik heb hem een keer met speen in bed gelegd...en iets ertegenaan zodat hij er niet steeds uit zou vallen...
Toen ik na 15 min ging kijken (voor de zekerheid) lag die doek vol voor zijn neus...
Ik doe het dus maar niet meer. Hoouit als hij beneden is, en ik het kan zien.
Wil jullie niet bang maken hoor, misschien gaat het bij jullie wel, maar ik doe
het dus niet meer.

Liefs Annet

hey,
nee een doek zou ik ook niet durven....ik heb zo'n knuffelpopje (kleintje) en alleen het hoofdje leg ik ertegen ver van zijn neusje af. Soms houdt hij wel eens met zijn handje zelf het popje of tut vast....zo lief om te zien.
gr. Nessie met Jari op de arm

Terug
Bovenaan