's nachts geen speen meer?!

Hallo moeders,



Al vaak kom ik op de site maar nog nooit gereageerd of met een vraag gekomen. Maar nu zit ik wel met een klein probleempje.

Mijn zoon is 9 wk en krijgt FV. Hij gaat rond 19.30 u naar bed en
krijgt om 24.00 uur zijn laatste voeding en dat moet hij vol kunnen
houden tot minimaal 06.00 uur. Nu is het geval dat hij wel ontelbare
keren wakker wordt en zijn speen kwijt is. Is laten huilen de enige
remedie om hem hier van af te krijgen?

Hopenlijk heeft er iemand de gouden tip voor mij.

 
Hoi,
Zo'n twee weken terug heb ik dezelfde vraag gesteld onder 0-1 voeding met titel
"zoontje van 11 weken blijft 's nachts onrustig". Het staat op pagina 3.
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik stond inderdaad op het punt om de speen eruit te gooien na twee nachten van wakker zijn om het uur.
Opeens pakte hij de draad toch op en nu komt hij vaak nog wel om 5.00, ik geef hem z'n speentje en dan slaapt hij weer netjes tot 6.30/7.00.
Wanneer het langer had geduurd dan die twee nachten dan had ik zeker de speen weggedaan en het zonder geprobeerd. Nu vind ik het ook wel weer handig dat ik hem kan geven en het lijkt alsof hij nu pas echt leert om het speentje in te houden.
Mijn dochtertje gooide met 3 maanden ook constant het speentje eruit. Ik was de kamer nog niet uit of het speentje lag alweer naast haar. Heb toen wel het speentje voor het inslapen afgeschaft en dat ging eigenlijk heel goed.Zij leek er gewoon niet zoveel behoefte aan te hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes !!

 
Hoi

Ik weet er alles van.Alles hebben we geprobeert qua speen.Ook hij kon hem niet vasthouden en 's nachts raakte hij hem kwijt.Weglaten was helemaal geen optie dan huilde hij zich helemaal overstuur en werd er helemaal niet meer geslapen.
Uiteindelijk hebben wij in zijn bedje meerdere spenen neergelegd zodat wij 's nachts niet hoefden te zoeken naar de speen.En toen hij uiteindelijk zelf zijn speen pakte kon hij niet mis grijpen.Alles voor een beetje nachtrust!
Ondertussen heeft hij geen speen meer en hoort alle onrust tot het verleden.Maar ja,hij is ook al 5 !(met 4 jaar was hij van zijn speen af)

Het enige wat ik kan zeggen nog even volhouden.

Groetjes Jes
 
Bedankt voor jullie reactie. Heb ook nog ff gekeken bij jou vraag
judith 68 onder voeding. Erg bruikbare tips. Voor dat ik alles ga
omgooien probeer ik eerst maar om om 05.00 uur de fles te geven en zien
waar het schip strand. Daarna misschien maar proberen om zijn laatste
fles te vervroegen.
 
Terug
Bovenaan