's-nachts hevig huilend wakker worden

Sinds een aantal weken wordt ons 1,5 jaar oude dochtertje bijna alle nachten hevig huilend wakker, echt overstuur lijkt ze dan. Wanneer ik naar haar toe ga wil ze uit bed, soms wil ze echt uit haar kamer. Er lijkt dan al snel niets meer aan de hand. Leg ik haar te snel weer terug in bed, dan gaat het gewoon weer mis.
De laatste tijd haal ik haar eruit, laat het licht zoveel mogelijk uit, en neem haar op schoot. Soms is wiegen genoeg, soms wil ze een boekje lezen.
Wanneer we haar laten huilen raakt ze steeds verder overstuur. Ze huilt ook met een heel schelle stem, en houdt dit heel lang vol (bijna een uur), dat is geen pretje midden in de nacht.
Overdag is slapen nooit een probleem, wel wordt ze af en toe ook zo huilend wakker, maar dan is haar slaap ook voorbij.
Hebben anderen ook zulke ervaringen en vooral ook een oplossing?
Maaike
 
hoi

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter rond die leeftijd. Zij had toen net een zusje gekregen, dus veel veranderingen. Ik weet niet of er bij jullie ook iets is gebeurd wat op haar indruk heeft gemaakt. Kan ook iets heel kleins zijn , wat jezelf niet eens beseft.
Een tijdje terug had ze het weer (na haar 2e verjaardag) en toen hebben we een nachtlampje aangeschaft op haar kamertje.   Na een tijdje vond ze het zelf niet meer nodig dat deze brandde.
Ook als ze ooronsteking heeft, kan ze 's nachts vreselijk gillen, maar als het al een paar weken duurt had je dit al wel gemerkt.
Ik heb haar nooit uit bed gehaald, maar bleef wel even naast het bedje zitten en kalmeerde haar door over haar bolletje te aaien.
Succes ermee, hopelijk gaat het snel weer over
 
mijn dochtertje van 19 maanden doet dit ook sinds kort. Ik heb mij laten vertellen dat ze rond deze leeftijd gaan dromen en dat het daardoor komt. Ik neem haar dan altijd een kwartiertje bij ons in bed en leg haar dan weer terug. Tot nu toe gaat ze dan weer lekker verder slapen.
 
Terug
Bovenaan