Sinds een aantal weken wordt ons 1,5 jaar oude dochtertje bijna alle nachten hevig huilend wakker, echt overstuur lijkt ze dan. Wanneer ik naar haar toe ga wil ze uit bed, soms wil ze echt uit haar kamer. Er lijkt dan al snel niets meer aan de hand. Leg ik haar te snel weer terug in bed, dan gaat het gewoon weer mis.
De laatste tijd haal ik haar eruit, laat het licht zoveel mogelijk uit, en neem haar op schoot. Soms is wiegen genoeg, soms wil ze een boekje lezen.
Wanneer we haar laten huilen raakt ze steeds verder overstuur. Ze huilt ook met een heel schelle stem, en houdt dit heel lang vol (bijna een uur), dat is geen pretje midden in de nacht.
Overdag is slapen nooit een probleem, wel wordt ze af en toe ook zo huilend wakker, maar dan is haar slaap ook voorbij.
Hebben anderen ook zulke ervaringen en vooral ook een oplossing?
Maaike
De laatste tijd haal ik haar eruit, laat het licht zoveel mogelijk uit, en neem haar op schoot. Soms is wiegen genoeg, soms wil ze een boekje lezen.
Wanneer we haar laten huilen raakt ze steeds verder overstuur. Ze huilt ook met een heel schelle stem, en houdt dit heel lang vol (bijna een uur), dat is geen pretje midden in de nacht.
Overdag is slapen nooit een probleem, wel wordt ze af en toe ook zo huilend wakker, maar dan is haar slaap ook voorbij.
Hebben anderen ook zulke ervaringen en vooral ook een oplossing?
Maaike