's nachts huilen en niet in bed willen slapen, help

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik schrijf eigenlijk nooit, maar lees wel trouw mee. Nu heb ik echter wel een vraag. Ik weet het niet meer. mijn zoontje Bram van bijna een jaar slaapt eigenlijk de afgelopen weken erg onrustig. Dit deed hij voorheen nooit. hij wordt elke nacht tussen half 2 en 3 wakker, huilend en ontroostbaar. Mijn fout waarschijnlijk, maar aangezien ik ook een zware baan heb, heb ik hem wel eens in bed genomen, anders trek ik het niet. Nu raden jullie het al, hij wil niet meer gaan slapen in zijn eigen bed, ben nu al een paar nachten s nachts een strijd aan het voeren geloof ik. hij wil maar niet gaan slapen, na bijna 2 uur bezig te zijn zwicht ik toch weer, mijn wekker gaat vroeg! heeft iemand dit ook meegemaakt en komt er echt een eind aan als je doorzet of is het iets anders, hij krijgt ook kiezen, is verkouden en kan sinds kort lopen?
Ik hoop dat iemand, ook al schrijf ik nooit, wil reageren!!

alvast heel erg bedankt.

Hoi hoi,

Ik weet niet of je bekend ben met het boek "Oei ik groei"? Hierin wordt beschreven dat kinderen rond bepaalde leeftijden een ontwikkelingssprong hebben en dit kan gepaard gaan met hangerigheid en minder goed slapen (zowel overdag al 's nachts). Rond 11 maanden hebben ze toevallig zo'n sprongetje. Mijn zoontje wordt ook bijna een jaar en slaapt ook sinds een paar  nachten weer eindelijk goed. Wat ik misschien wel even zou doen, is even naar de huisarts gaan, want wie weet heeft je kindje wel een oorontsteking en door de druk van het platliggen, kan dit ineens pijn gaan doen (zeker in combinatie met het doorkomen van de tandjes + verkoudheid). Heb je trouwens al een flesje warme melk geprobeerd (door het zuigen krijgen  ze vaak  ook weer slaap)?  Ik heb er trouwens nooit een probleem van gemaakt om mijn zoontje(s) in bed te nemen. Mijn oudste is nu 3 jaar en als hij 's nachts huilde van een enge droom of pijn, legden we 'm ook altijd tussen ons in (in de natuur zoeken jonge dieren ook veiligheid bij hun moeder, dus ik vind het niet meer dan normaal...) Hij slaapt nu gewoon lekker in zijn eigen grote bed en weet dat als hij bang is, altijd naar ons toe mag komen... Ik zou daar niet zo'n probleem van maken (zeker niet als je de volgende dag moet werken...)

Groetjes en succes!!!
Danielle

bedankt voor je reactie, is toch fijn om te horen dat anderen dit ook hebben. ik ben zeker bekend met oei ik groei, maar hij heeft dit al een week of 8. Ik  heb er ook nooit zo een probleem van gemaakt en dat is waarschijnlijk ook   nu een beetje het probleem, ben het met je eens dat kinderen de warmte en veiligheid zoeken van de voor hen meest vertrouwde persoon, maar  ergens vind ik ook dat hij in zijn bed moet slapen. Overdag slapen gaat prima, het inslapen s avonds gaat ook prima, dat is het vreemde. Ik heb zijn bed wel al hoger gezet bij het hoofdeinde om ook de druk wat weg te nemen, ooronsteking heeft hij niet, kan gewoon aan zijn oren komen en ook voor zijn oren op zijn wang drukken (CB vertelde dat als ze dat niet willen het oorontsteking is) als het aanhoudt zal ik wel naar de huisarts gaan hoor.
De fles geven had ik ook bedacht om vannacht te gaan doen, het nadeel vind ik dat hij misschien dan weer elke nacht wil gaan drinken?
Soms is het echt lastig, je wil toch allemaal het beste voor je kindje!

En, heeft het flesje geholpen ? Dat hebben we bij Noah ook een tijdje gedaan en nu slaapt hij gewoon weer door (het is niet dat hij er aan gewend is geraakt...) Wat een vermoeiende situatie he... Heb je 's nachts een lampje aan op Bram's kamertje? Misschien raakt hij in paniek als hij wakker wordt in het donker... Ik heb ook weleens van  de 5-minuten methode  gehoord (ben je misschien ook al mee bekend...) Iedere 5 minuten even teruggaan, over zijn bolletje/ruggetje aaien en dan weer weglopen (niet uit bed halen)... Hou vol (bij al dit soort dingen denk ik altijd maar: het is een fase....)

Hallo

Inderdaad wat mijn voorganger schrijf over een nachtlampje. Shanice heeft ook een periode gehad dat ze huilde toen ben ik het nachtlampje gaan gebruiken dat ik nog had liggen van milton en ik hoor haar helemaal niet meer.
Ik heb toen ook gebroken nachten gehad met haar dat ik er ook in bed nam maar zo heb je echt zelf geen rust meer. Ik vind het nog gevaarlijk ook.
Ik zou zeggen probeer dat en ga naast haar zitten totdat ze in slaap val. Wat je ook kan doen er savonds badderen of douchen worden ze ook moe van en slapen ze ook lekker.

veel succes
groetjes lisette

Terug
Bovenaan