's Nachts ijskoude handjes

Mijn zoontje van 5,5 maand slaapt in een winterslaapzak zonder mouwen. Als hij 's nachts komt, dan vallen ons zijn handjes op. Die zijn namelijk ijskoud.
We noemen hem al onze "Mr.-Frosty-Hands".

De verwarming staat niet aan, omdat deze geluid maakt (we hebben hem al gelucht), maar de temp. in zijn kamer is 16 graden en als hij naar bed gaat zorgen wij wel voor een wat warmer kamertje. Dan is het zo'n 18-20 graden.

Zal hij hier last van hebben? Wij hebben zelf het idee van niet, maar hij zal toch niet door de kou wakker worden? Hij heeft dit al sinds zijn geboorte, maar leuk vind ik het niet.
Misschien heb ik er wel meer last van dan hij.

We hebben ook al een slaapzak met lange mouwen geprobeerd, maar zijn handjes zelf worden er niet warmer van.

 
Hoi,

Onze dochter van 6 maanden heeft ook vaak koude handjes ook overdag. Ze zijn soms zelfs blauw. Het consulatiebureau zegt dat het vaker voorkomt, maar ik snap helemaal dat je er niet gerust op bent. Ik heb dat namelijk ook.
Ik weet dat bij volwassenen koude handen en voeten te maken kan hebben met dat het lichaam ergens anders mee bezig is, maar of dat bij kleintjes ook zo is?? Geen idee. Mocht ik meer te weten komen, laat ik je het weten
 
Onze docher van 3.5 mnd heeft 's morgens ook altijd koude handjes. Ze ligt ook altijd met haar handjes boven de dekens. Volgens mij kan dat geen kwaad, ze wordt er niet 's nachts wakker van.  
groetjes Laura  
 
Hoi,

Ons zoontje Marijn is nu ook 5,5 mnd. Hij heeft ook echt ijskoude handjes.
Hij ligt in een winterslaapzak (combisleeper) zonder mouwtjes.

Vanochtend waren ze echt ijskoud, beetje wit/blauwig.
Maak me ook ongerust, maar de rest van zijn lichaampje is warm en hij lijkt er zelf geen hinder van te ondervinden. Zodra hij 's ochtends wakker is, doe ik mijn best om zijn handjes warm te krijgen. Dus bij mama in bed, blazen op de handjes, etc.

Het schijnt volgens andere mama's niet uit te maken, als de rest maar warm is.

Ik kijk het nog maar even aan.
Als je nieuwe dingen hierover weet dan hoor ik het graag.

Groetjes, Femke
 
hoi dames

waarschijnlijk komt het door dat kleine kinderen/baby`s bijna niet bewegen in hun slaap en met hun vuistjes omhoog liggen.
mijn zoontje van 2jaar heef tnu geen koude handjes meer omdat hij nu van ze ene zij naar andere zij of weer op buik ligt.
het kan geen kwaad zolang de rest maar lekker warm aanvoelt.

groetjes moni
 
Volgens mij maakt het inderdaad niks uit. Mijn dochter van 5,5 week heeft ook altijd 's nachts en 's ochtends koude handjes. Liggen altijd boven het dekentje. Ondanks dat het op het kamertje wel eens 20-22 graden is geweest.
 
Hoi Wendela,

Mijn zoontje heeft ook altijd koude handjes.Maar de meeste babies liggen met hun handjes boven de dekens.Ik heb aan het cb gevraagd of het kwaad kan.Bij het cb zeiden ze zolang hij warme voeten heeft hij gewoon  goed op temperatuur is en dat je niet naar de handjes moet kijken.Al doe ik zelf wel als hij uit bed komt zijn handjes even opwarmen met mijn handen.

Groetjes Sylvia
 
Terug
Bovenaan