's nachts kramp

A

Anoniem

Guest
Hoi

ik heb vooral 's nachts kramp in mijn kuiten, overdag daardoor spierpijn. Een warme douche is 's ochtends dan heerlijk, maar kan 's nachts toch niet steeds over de douche gaan staan. wie heeft dit ook? en misschien een goede tip?
groetjes

oja vreselijk, ja wat helpt, ik masseer (of mijn vriend doet dit) even mijn been (of net waar ik kramp heb) een warme kruik erop (als je zegt dat een douche helpt, werkt dit misschien ook), vitamines B tekort kan ook kramp geven dus misschien eens laten checken of anders even extra innemen (wel even checken of dit mag)

Hoi. Jaa, ik ken dat probleem zeer zeker. Ik word iedere nacht(!!) wel een paar keer wakker.. Dan weer kramp in mijn kuit, dan in mijn kniie (achterkant, en erg pijnlijk!!), dan weer in mijn voet.. Ik word er echt harstikke moedeloos van, maar ik weet van mijn vorige zwangerschap dat dat erbij hoort, en dat het na de bevalling gelijk weer over is..
Wat bij mij soms helpt, is als ik 's avonds heb gedouchet, als ik mijn benen dan met ijskoud water afspuit.. Lekker is anders, maar ja...
Gr. Anne-Marie
34+2

hoi

Ja dat herken ik zeker ook!!! heb nachten wakker gelegen omdat het zo veel zeer deed. 3 dagen erna had ik er nog spierpijn van. Ik heb toen de tip gekregen om extra magnesium te slikken. Bij de etos (eigenmerk) verkopen ze magnesium tabletten (met calcium en vitamine b6). deze kun je gewoon slikken tijdens je zwangerschap. (beetje extra calcium kan zeker geen kwaad!!!) en ik ben er zo goed als vanaf. dus misschien werkt het bij jullie ook!!! proberen kan zoiezo geen kwaad.
succes verder met de zwangerschap
groetjes erica
22 wk

hoi..

ik heb dit in de 3e maand ook veel gehad en voordat ik zwanger was ook weleens nu slik ik elke dag wel een vitaminepil dus heb niks extras genomen.

t wa sbij mij op een gegeven moment zo erg dat ik de volgende dag mn been niet meer kon gebruiken en 2 dagen omhoog heb gezeten met een zwachtel erom heen was helemaal bont en blauw.. mijn ha gaf de tip veel water drinken (snachts wel een extra x plassen haha) en eenklein kussentje onder je kuit zodat ie iets hoger ligt en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad en als ik t wel voelde opkomen trok ik mn tenen na me toe.. doet pijn ma hielp wel..

hoop dat je wat ana de tips hebt.
groetjes miranda

Hoi
Nachtelijke krampen wijst vaak op een kalkgebrek en komt meestal voor vanaf het tweede deel van de zwangerschap, mijn verlosk, geeft als advies om voor het slapen gaan, of tijdens de nachtelijke plasronde een glas melk te drinken en bij mij helpt dit goed

Terug
Bovenaan