's nachts krampen in je benen

A

Anoniem

Guest
Ik wordt 's nachts vaak wakker, omdat ik veel last heb van krampen. Wie heeft er ervaring mee, en wat kun je er aan doen??????????

hoi ik ben nu 22 weken en word dan wakker ook met kramp in mn kuiten. da doet zo een zeer,kan er soms niet op lopen. mijn moeder zei dat je dan je benen moet strekken en tegen de achterkant van je bed moe duwen met je voeten. heb het zelf nog net geprobeerd. maar mischien helpt het. succes

dank je wel voor je reactie. Ik zal het eens proberen. Ik heb niet alleen krampen in mijn kuiten,maar ook wel eens in mijn bovenbeen of in mijn voeten..................... erg vervelend. Ik weet dan niet hoe snel ik overeind moet komen. en er zo op staan lukt echt niet.

groetjes Yvonne

hallo,

ikzelf heb een hele tijd krampen gehad in zowel kuit bovenbeen en voeten totdat ik de tip kreeg om een stuk sunlight zeep onder mijn laken in mijn bed te leggen.
en tot op heden heb ik geen kramp meer gehad.

groetjes chijo 35 wk en 1 dag

Hoi!

Die nachtelijke krampen in je kuit zijn het gevolg van meer behoefte aan calcium voor je lichaam. Dus meer (naar behoefte van je lichaam) melk en melkproducten gebruiken!

Helpt echt! Toen ik hier achter kwam zijn mijn krampen weg gebleven tijdens de zwangerschap en iedere keer als ik later weer wat kramp kreeg verhoogde ik mijn dosis calcium! Want als je kindje een groeispurt maakt kan het weleens meer nodig hebben.

Succes verzekerd en geniet van je zwangerschap!

Groetjes, Natasja.
Moeder van Leroy (8), Jamey (3,5) en Naomi (4 wkn).

Op moment dat je krampen kreeg en dus wakker werd, lag je toen op je rug??
Als je te lang op je rug ligt kan je wat zuurstof gebrek krijgen in je lichaam.
Daar krijg je als eerste in je benen last van en dan krampen.
Ik werd er bij mijn vorige zwangerschap ook gek van.
En van de calcium had ik nooit gehoord, maar met de liters melk die ik drink zou het daar ook niet aan moeten liggen. Bij mij dan tenminste.
Ik kon er vrij weinig aan doen, omdat ik in mijn slaap   me toch nog wel eens op mijn rug draaide.
En na zo'n nachtje kramp kon ik gewoon 2 dagen niet fatsoenlijk trapen lopen, wat was dat pijnlijk.
Mijn man gaf me nog wel een een por als ik weer een naar mijn rug draaide of lag en hij merkte het.
Op een gegeven moment ben je zo ver in de zwangerschap dat je vanzelf niet meer op je rug gaat slapen, ja hooguit een paar minuten. En tot die tijd moet je het aanleren niet op je rug te gaan liggen.

Succes Alma
Mama van Elske
12 weken 1 dag

hoi ik moest vandaag naar zieken huis voor een echo omdat er maar 2 bloedvaten in de navelstreng zaten en heb het gelijk gevraagd over die kramp in mn kuiten. die vrouw zei dat het met je kalium te maken had. dat je dan tomaat of tomaten sap moest drinken of paprika te eten. dus bij deze weet niet of je er wat aan heb. groetjes adrie

Hallo,

De tip van de zeep is echt waar. Ik vond het maar raar toen ik de tip kreeg, maar probeerde het toch. En mijn krampen snachts zijn zo goed als verdwenen.

Ik heb een gewoon stuk babyzeep in mijn bed liggen.

Af en toe nog wel een kramp 's nachts, maar dan wel echt stukken minder vaak. Gewoon uitproberen zou ik zeggen!

Succes.

Groetjes,
Eveline

Terug
Bovenaan