's nachts poepen

A

Anoniem

Guest
Niet echt een smakelijk onderwerp....
Onze zoon (ruim 9 maanden) heeft er een handje van om 's nachts (ontzettend) veel te poepen. Bijna iedere ochtend zit de luier meer dan vol en moet ik zijn hele bed verschonen.

Als wij 's avonds naar bed gaan heeft hij nog niks in de luier en ik vind het ook niks om 's nachts de wekker te zetten hem wakker te maken en hem dan te verschonen met de kans op het feit dat ik het hele bed moet doen!  Maar 's morgens voor het werk is het ook niet echt een pretje!

Ik heb al diverse merken luiers geprobeerd, helaas heb ik bij allemaal hetzelfde probleem.

Welke luiers gebruiken jullie ('s nachts) om de kids schoon en droog te houden?

Een trotse mama

Hier pampers. Ik heb gemerkt dat bij andere merken, ze vaak nat is 's morgens.
Maar als ze hierin poept en ze ligt er een poosje in, dan lekt ze ook door.
Ik hoop voor je dat hij zijn poep-ritme weer om gaat draaien en hij dit gewoon op de dag gaat doen.
Sil

Hoi,

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met nacht-poepen, maar voor voorlopig lijkt mij tóch maar verschonen de beste optie. (dat zou ik doen dan hé??)
Ook al heb je goeie luiers die niet doorlekken... het kan behoorlijk uitslag veroorzaken (kan, hoeft niet)

Groetjes Debby mv B'Elanna

Een heel herkenbaar probleem.

Ik gebruik Huggies. Hiermee hebben we nog nooit een doorgelekte luier gehad (1x wel een natte romper, maar toen was de luier niet goed uitgevouwen). Met Pampers heeft Anne iedere ochtend een kletsnatte luier, zelfs met het resultaat dat haar billetjes open gingen en ook die lekten door  het plastic  heen. Kruidvat en die van Super de Boer zijn prima voor overdag, maar 's nachts loopt het er bij haar ruggetje uit. Ik heb nu ook Europrofit van Kruidvat liggen en Friends, maar deze heb ik 's nachts niet meer geprobeerd.
Ik denk ook dat het qua kindje scheelt hoor.

Groetjes en succes ermee,
Natasja

Ik denk idd ook dat het ook aan de bouw van je kindje ligt of een luier goed zit of niet.
Wij hebben de kruidvat luiers (vond ik tijdens mijn werk altijd al erg fijn!) en ze heeft nog niet 1 keer een natte romper ofzo gehad!
Misschien eens een maatje groter proberen (voor de nacht)??

Beetje stomme vraag, maar is de poep dun?
Toen Iris namelijk alleen nog melk dronk en dus erg dun poepte bleef het eigenlijk alleen in een katoenen luier goed binnenboord.
Wel natte billen natuurlijjk maar die smeerde ik heeeeeel dik in. Gewoon een katoenen luier met een strikslip, broekje van de HEMA of een wat duurdere waar ik even niet van op het merk kan komen plastic broekje erover heen. Die laatste sloot door elastiek rondom super goed aan. Oh ja, weet het merk weer Bambino Mio.
Inmiddels heeft ze echte drolletjes en zijn de Pampers prima.

hoi,

Hoe laat geef je hem zijn avondeten? (groente en vlees bedoel ik). Het kan zijn dat als je dat tijdstip vervroegd of juist verlaat dat de ontalsting 's avonds of 's morgens vroeg komt.

groetjes ELke

Hoi,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf al diverse merken luiers geprobeerd. De Pampers vind ik overdag erg fijn maar 's nachts wordt het een grote bende. Dan vind ik de Etos luiers fijn als het niet te veel is want dan gaat het er ook langs...Ik zal inderdaad eens een grote maat proberen, hoop dat die dan wel goed sluiten om de benen.

Gelukkig heeft hij geen last van uitslag op zijn billen.
Zijn ontlasting is niet (water)dun, maar ook geen echte drolletjes.
Hij krijgt rond 16.45/17.00 zijn warme hap met een klein toetje en dan voor het naar bed gaan (rond 19.30/20.00) nog een flesje.

Ik hoop ook dat zijn schema gaat veranderen want iedere ochtend de hele boel uitspoelen en verschonen is niet echt leuk.....

Groetjes!

Terug
Bovenaan