's nachts speen kwijt

A

Anoniem

Guest
Mirne is nog ernstig verslaafd aan haar speen in bed. Ze gaat er mee slapen maar helaas verliest ze m nogal vaak 's nachts.

Als ze dan een beetje half wakker wordt mist ze d'r speen en begint in haar slaap te huilen. Ze wordt niet helemaal wakker en zoekt ook niet echt naar haar speen (of alleen maar met 1 hand een beetje halfslachtig). Hoewel ze niet wakker wordt valt ze ook niet echt meer in slaap, ze blijft huilen .. Meestal ga ik haar meteen haar speen terug geven, maar omdat dit soms wel 4 of 5x per nacht gebeurd heb ik meer malen getest of het niet na 5 of 10 of 15 minuten overging. Maar nee hoor.... meestal gaat het gewoon door, soms wordt ze echt wakker en zit dan helemaal hard te huilen, waardoor ze ook niet meer in slaap kan komen.

Iemand tips?
Barbara mv Mirne (15/7/06)

Misschien kun je aan haar speen een lapje of zo'n stoffen popje maken. Dan moet ze even leren dat als ze eenmaal dat ding maar in d'r hand heeft dat haar speen daar ook aan zit. (overdag oefenen)
Zo hoeft ze minder precies te zoeken snachts....
Succes!
Nelleke

Mijn dochter heeft dit ook maar ik heb het heel handig opgelost.
Ik leg standaard 2 a 3 speentjes in haar bed, bovenaan bij haar hoofdje.
Dit werkt erg goed.

Mijn oudste had dat ook......... en helaas hielp niks (geen doekje, geen tien spenen in bed). Dus de eerste bijna 2 jaar elke keer maar weer even eruit om die speen terug te stoppen. Uiteindelijk nam de verslaving af en werd hij er niet meer wakker van.

Succes ermee, tis erg vermoeiend he.

Susan

Ik heb geen speenkind (wou ze vanaf het begin niet) dus gelukkig heb ik dat probleem niet. Tess gooit echter wel haar knuffel uit bed en verwacht dan dat wij hem wel komen brengen.

Liefs sandr

Hier ook af en toe van dat soort nachten en helaas ook geen oplossing kunnen vinden..
Sterkte!
Groetjes Laura

Bekend verhaal. Meerdere spenen in bed werkte bij ons niet, omdat ze toch wel op de grond belande. Een doekje aan de speen vast maken werkt echter fantastich. Ik gebruik er geen spuugdoekjes voor, daar zit een lusje aan die ik door het ringetje van de speen haal.

Tijs is gemiddeld 1x per nacht zijn speen kwijt en hij ligt gemiddeld 1x per nacht klem, dan is hij helemaal omhoog gekropen en ligt met zijn hoofdje strak in de hoek en probeert dan nog verder omhoog te kruipen. Vaak ligt hij ook boven op zijn speen. Meestal gaan we er ieder 1x uit 's nachts, dus dan valt het wel mee. Maar wij hebben ook al vanalles geprobeerd (doekje aan speen, meerdere spenen in bed e.d.) maar dat helpt hier ook niet.

Dus helaas heb ik ook geen tips voor je.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan