's nachts veel wakker, honger?

Hallo allemaal,

Daan is nu 11,5 weken krijgt 5 keer per dag 200 cc friso comfort i.v.m. darmkrampjes   met 2 extra schepjes Nutriton tegen het spugen en reageert hier in principe prima op al vind ik zijn ontlasting soms aan de dunne kant, er zitten wel "klei-achtige stukken" in dus ik zie het niet als diarree.
Zijn schema is als volgt: (hou me hier extreem vast aan, kan een half uur verschil in zitten)

06.00
10.30
14.30
18.30 slaapt hierna vast tot de volgende fles
24.00

vervolgens wordt hij om 2.30, 3.30, 4.30, 5.30 wakker en ik dus ook. Ik ga er dan heen en geef hem een speentje, overdag laat ik hem wel huilen, doe dit dan ook voornamelijk voor mezelf om hem stil te krijgen. Zou hij honger hebben of zit hij gewoon met zijn ritme te hannessen? Ik maak hem niet wakker voor de laatste fles, vind het zelfs prima als hij later komt, als hij dan tenminste niet meer elk uur wakker wordt.
Ik twijfel erg over wat ik moet doen, moet ik hem friso extra gaan geven, in elk geval 's avonds zodat hij langer slaapt, kan ik friso extra combineren met friso comfort? Het speelt zelfs door mijn hoofd om hem rijstbloem door zijn laatste 2 flessen te geven, ondanks dat ik weet dat dit eigenlijk nog niet mag. Ik moet over 3 weken weer werken en weet niet of ik het trek om dit te doen zonder enkele nachtrust.

Hopelijk hebben jullie tips.
Groeten,
Nienke

hoi nienke
mijn zoontje is pas 6 weken en krijgt snachts nog een voeding.het kan goed zijn dat jou kindje ook nog niet de hele nacht zonder voeding kan en gewoon honger heeft.ik geef boas zodra hij gaat jengelen de fles en gelijk daarna slapen we allebei weer.misschien moet je hem gewoon wat geven,dan kunnen jullie weer verder slapen.ik vind snachts even een kwartiertje voeden persoonlijk niet erg vermoeiend.10 keer je bed uit om de speen erin te stoppen lijkt me slopend,ook voor je kindje.sommige kinderen hebben nu eenmaal wat langer nachtvoeding nodig dan anderen.op een dag slaapt ie er doorheen.friso extra heeft weinig nut om het toch door te laten slapen.dat is meer voor als hij over het algemeen veel honger heeft.boas krijgt ook extra,want met normaal kwam hij binnen elke 2 uur,nu red hij het 3,5/4 uur en snachts 4 a 5 uur.
je kan extra wel mengen met comfort.staat ook op het pak.het is allemaal standaard friso met een extra toevoeging tegen kwaaltjes.bij friso extra is dat rijstmeel,bij friso comfort iets tegen krampjes.ik zou de nutriton(of wat gaf je ook weer?)dan wel weglaten,want de rijstmeel verdikt ook al waardoor ze ook minder snel spugen.
succes!
groetjes kari

Hoi Nienke,
Ik lees dat je je zoontje na de 1 na laatste voeding laat slapen totdat hij zelf wakker wordt. Op deze manier heeft hij zijn "nacht ruk" al gemaakt, en gaat hij gewoon weer over op zijn dag ritme. (deed ik ook altijd hoor ). Misschien helpt het om hem om 22.30 uur wakker te maken voor zijn laatste voeding, als het goed is gaat hij zijn ritme dan veranderen.

Heel veel succes!
gr. Eveline

sorry, nog wat vergeten.
Van nutriton kunnen baby's (volgens mij de meeste) dunne ontlasting krijgen, dus dat je zoontje dat heeft is niet zo gek. Je kan idd voor de laatste fles friso extra proberen, probeer eerst b.v. 4 schepjes normaal/ 2 schepjes extra en bouw dit langzaam op als het goed gaat. Ik ben bij mijn dochtertje met 3 mnd begonnen met nutrix, en het spijt me heel erg, maar voor het doorslapen helpt het niet  (bij mijn dochtertje niet, bij je zoontje kan het natuurlijk anders zijn). Ze vindt de nutrix wel erg lekker, dus dat vind ik dan wel weer schattig. Als je zoontje veel last heeft van darmpkrampjes dan moet je je nog maar niet wagen aan de nutrix. Mijn dochter wordt helaas 's nachts nog altijd een keer wakker (ze is nu 16wk). Ik geef haar dan een flesje van 60cc, hier slaapt ze dan weer een paar uurtjes op (en ik dus ook). Gewoon doen! geen geklooi met speentjes, die 60cc meer of minder maakt echt niet uit.

Nogmaals heel veel succes!
gr. Eveline

Terug
Bovenaan