's nachts veel wakker!

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,
pff joany is vanacht wel 6 keer wakker geweest dit was wel erg veel maar normaal is ze ook wel 2 a 3 keer wakker 'snachts.
na 6 maanden begint het   nu wel een beetje op te breken iemand tips om door te slapen?? ze krijgt bv 's avonds pap geven heb ik al geprobeerd.

groetjes,
marike

Ons mannetje heeft dat ook gehad. Bij ons hielp:
Hem even echt tegen je aan pakken en hem en jezelf ontblooten en dan lekker kangaroeen. Even half uurtje knuffelen.
En daarna een heel klein flesje van 60 cc. En dan weer te slapen leggen. Geen licht aandoen en heel zachtjes fluisteren en neurieen.

Lars heeft dat ook een aantal nachten gehad, hij is vandaag precies 6 maanden.
Nu is het al 2 nachten stil.
We laten hem nu ook gewoon op zijn buik slapen.
Kortom bij ons ging het vanzelf over.

sterkte

Rachel

wij hebben dat ook. Met name vanaf een uur of 4 is Loek vaak wakker. vorige week sliep hij jneens een paar nachten heel goed! Maar toen werd hij ziek en is het nu weer pet. Ik denk dat ze het gewoon moeten leren om door te slapen. Loek sliep eerder de hele nacht zo en nu gaat het tot 4 uur heel goed. Je kan ze toch niet dwingen om door te slapen helaas...
Als dat zou werken, dan sliep Loek al heeeeeeeeel lang door!

Wij nemen hem dan vaak nog bij ons in bed, dan slaapt hij een stuk rustiger

Heel herkenbaar hoor!
Christian kan al heel lang doorslapen, maar doet het slechts in vlagen. Ik ben gaan bijhouden welke nachten hij wel en niet wakker wordt en hierdoor zie ik dat het echt met periode van sprongetjes is hier...
In de hangerige periode die (voor) sprongetjes horen wordt hij vrijwel elke nacht wakker, gemiddeld 2-3 keer, maar we hebben ook wel eens IEDER uur meegemaakt... En telkens is het "probleem" makkelijk opgelost met een speentje. Ook hier wordt hij vooral wakker in de vroege ochtend na 4 uur, zoals Rosanne ook beschreef.
Dus sinds 2 weken is het hier ook weer raak, net als bij 8-9 weken, bij11-12 weken bij 14-20 weken en nu dus vanaf 23 weken... Deze sprong duurt 4 weken, dus ik hoop dat hij over 2 weken weer gaat doorslapen...

Heel veel sterkte en helaas geen tips....

Groetjes Karin

hallo,
timme heeft ook weleens dat hij 's nachts wakker is. als we hier op ingaan dan blijft hij langer hangen in dit 'patroon'. nu laten we hem gewoon liggen als hij wakker wordt. hij is naar ons idee echt wakker maar valt wonderwel weer in slaap. per ongeluk ontdekt en het werkt bij ons prima. als hij heel hard huilt dan weten we dat hij gedroomd heeft of verdriet heeft dan troosten we hem.
groetjes knof

Hoi, mijn zoontje ( bijna 6 maanden) had daar 3 weken geleden ook last van (wij dus ook haha) toen kwam ik bij het cb en daar dachten ze dat hij toe was aan vaster voedsel, en dat is dus zo, dus nu krijgt hij extra bij de groenten en fruit voor 6 maanden, yoghurt na de groenten en bambix groeipap om een uur of 12 s middags en nog een stuk liga, je moet gewoon kijken wat je kleintje op kan en wil. Nu ging het veel beter.Alleen    de laatste  nachten is het  weer wakker, slapen, speen eruit enz enz, maar dat komt waarschijnlijk dat hij verkouden is en de 3e tandje doorkomt, succes groetjes

Terug
Bovenaan