's nachts wakker toch voeden???

A

Anoniem

Guest
Onze zoon Cas van 16 weken is 's nachts nog steeds wakker. Op zich niet zo erg, maar moet ik hem dan gwoon blijven voeden?
Hij heeft wel echt honger, want als ik zijn speentje in zijn mondje doet pakt ie het heel gretig aan.
Wat erop neer komt dat hij wel 6 voedingen heeft van 180cc. Is dag teveel? Hij weegt 6600 gram

en dan valt hij met het speentje wel in slaap???
dan denk ik dat het met de honger wel meevalt.
Kan ook zijn dat hij gewoon even wakker wordt en wil zuigen om weer in slaap te komen.

Of hij teveel voeding krijg zou ik even overleggen met het consultatiebureau en krijgt hij 6 flessen van intotaal 180 of 180 water en 6 schepjes.

!6 weken is ook bijna 4 maanden toch misschien zou je in overleg met CB met rijstebloem kunnen beginnen,
Of anders dat je de nacht voeding een fles geeft voor hongerige baby's
Die geeft langer een voldaan gevoel.

Ze mogen volgens mij maximaal 1 liter FV per dag en daar ga jij wel ruim overheen? Misschien kun je fruithap geven en dan de nachtfles laten vervallen? En eventueel wat water tussendoor, misschien heeft hij gewoon dorst.

groetjes Mariska

Hallo,

Onze zoon van 17 weken wordt snachts ook weer wakker. Er is een hele tijd geweest dat hij wel doorsliep. Ach misschien hebben ze weer een groeispurt alleen duurt deze langer.

Wij geven ook nog overdag 5 flessen 180cc met 6 scheppen en als hij snachts wakker wordt probeer ik eerst 10 minuten ofzo ( ongeveer) een speentje wil dit niet dan maak ik nog 120 cc met 4 scheppen klaar, maar soms ook wel 150 en 5 scheppen. Wij geven trouwens van het merk nestle.

We hebben nu besloten om ook een fruithapje tussen door te proberen kijken of hij het lekker vindt.

Groeten

Diarich

Wat wil je anders dan? de hele nacht er uit om een speentje te geven, of de hele nacht laten huilen?
die van mij is bijna 7 mnd, komt elke nacht nog, en dan geef ik hem gewoon de fles, dat kost slechts een kwartier nachtrust. om het uur de speen er weer in stoppen kost meer tijd , en een hele nacht een krijsende baby (waarbji ook de rest van de famiulie nog eens wakker wordt) daar word je helemaal niet vrolijk van.
de ene baby kan meer aan dan de ander, ze geven zelf wel aan wanneer ze genoeg hebben. geef het kleintje anders 's avonds een bordje nutrix, is de maag wat voller, misschien helpt dat (bij die van mij niet, maar nogmaals: elk kind is   anders!). Succes ermee!

hoi,

mijn dochter van nu bijna 7 mnd komt nog steeds s,nachts voor een mini voeding, en die geef ik ook anders krijst ze op een gegeven moment het hele huis bij elkaar, en dan zit ik met een baby, een zoon van 15jr, en een dochter van 10 de hele nacht op, bij mijn oudste kids waren ze na vier maanden s,avonds om 9 uur vertrokken tot de volgende morgen 7 soms 8 uur maar zij niet ze blijft komen dus bijt nog even op mn tanden, zou zeggen doe hetzelfde je kunt dit echt niet dwingen.

groetjes Bianca

We zijn nu een paar dagen verder en het gaat wel iets beter. Ik heb geprobeerd om hem toch niet teveel te geven om niet boven die 1000 cc per dag te komen.
Een collega van mijn man gaf als tip om 's nachts een flesje te geven van bijv. 90 cc water en dan 1 schepje poeder.
Dan is zijn buikje toch een beetje gevuld en krijgt hij toch niet teveel voeding binnen. Van de andere flessen laat hij trouwens vaak ongeveer 60cc staan.
Dit hebben we nu een paar nachten gedaan en hij werd telkens  om 4 uur wakker en dan pas weer om 7.00-7.30 uur
Dan kan ik weer gewoon het dagritme volgen van 7-11-15-19-23

hoi,

dit bedoelde ik dus ook met een mini voeding het is eigenlijk je kleintje een beetje in de maling nemen maar goed het werkt.hihi

Terug
Bovenaan