's Nachts wakker van pijn in heup.. Wie nog meer???

Hallo meiden,

Ik hoop dat jullie me kunnen geruststellen.. Als ik zo het internet een beetje afsurf krijg ik het gevoel dat ik een bekkeninstabiliteit heb/ga krijgen..
's Nachts word ik de laatste dagen wakker omdat ik op mijn zij lig en mijn heup zo verschrikkelijk pijn doen. Dan draai ik me maar weer om en een half uur later begint het weer van voor af aan..
Nu heb ik op zich wel een zware baan, 's morgens om half 8 beginnen en 's avonds om half 7 thuis.. Ik moet de hele dag staan dat is echt niet anders te regelen, ik werk namelijk in een groentewinkel.

Alles wat ik lees op internet over bekkeninstabiliteit komt voornamelijk overdag voor, en daar heb ik dan weer geen last van.. Kan iemand mij misschien vertellen of dit gewoon vermoeidheid is (waar ik vooralsnog vanuit ga) of moet ik me misschien toch wat zorgen gaan maken.......
Ik ben overigens 21 weken en 4 dagen zwanger nu..

Hoop dat jullie hier op willen reageren.. Alvast bedankt!!

Groetjes Joyce.

hoi tygertje

ik denk inderdaat dat het je bekken is . ben vandaag voor het laatst bij de fisio geweest omdat ik een rare bult heb bij men lies. had in het begin ook last   van met staan en lopen. zou als ik jou was effen langs de huisarts gaan die stuurt je dan waarscheinderlijk door. heb er nu minder last van want werk minder en minder zwaar.

doei doei lucy 31.3 dagen

Ik heb ook last van mijn heup gehad, in mijn vakantie vooral. Ik wijt dat aan een slecht matras. Thuis heb ik het soms nu ook wel, maar niet zo heel erg als op vakantie.
De pijn trok bij mij vanuit mijn bil naar mijn knieholte, maar is in de loop van de dag minder geworden toen.
Ik heb er verder geen klachten van.

gr mama van MD

Hoi Joyce,

Ik hoor helaas nog niet bij de gelukkige zwangeren, maar ik zag je berichtje en tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik   bekkeninstabiliteit. Vooral na 5 maanden werd het staan heel erg zwaar. Ik werkte toen ook in een winkel. Als ik straks het geluk heb weer zwanger te zijn ,maak ik bij de eerste twijfels een afspraak bij de fysio of nog beter, een manueel therapeut. Er zijn ook therapeuten die speciaal behandelen bij bekkenklachten.
Ik weet wel dat ik de volgende keer mijn lichaam serieuzer neem en niet meer omwille van schuldgevoel naar collega's en werkgever toe meer doe dan ik aankan.
Misschien kun je je werk een beetje afwisselen met zittend werk?
Spierversterking of een bekkenband ter ondersteuning kan ook goed helpen.
Na de bevalling kon ik mijn been niet meer optillen van de grond om mijn ondergoed aan te trekken, maar dat is allemaal goed gekomen, hopelijk heb iets aan mijn ervaring en komt het niet zo ver!

Heel veel suc6 en geniet lekker van je zwangerschap,
liefs Gwen.

hoi hoi,

ik wil je niet bezorgd maken, maar ik heb er ook last van.
ik heb dus wel bekkeninstabiliteit.
ik heb inderdaad gedurende  de dag ook last en niet alleen s nachts.
je kunt proberen om met een kussentje tussen je benen te slapen.
als je last blijft houden even melden bij de huisarts.
succes ermee,

groetjes kwinty.

Hoi Tijgertje,
Wat voel je precies?
Ik heb last van beide heupen gehad, rond de 30 weken geloof ik. Ik werd 's nachts wakker met een soort kramp in de heup aan de kant waar ik op lag. Overdag had ik nergens last van, heb ook zeker geen bekken instabiliteit. Volgens de vk een typische zwangerschapskwaal... Ik heb eerst geprobeerd met een kussen tussen m'n benen te slapen, en met een voedingskussen. Nu slaap ik met niks meer tussen m'n benen, en wonder boven wonder is het na een paar weken vanzelf helemaal over gegaan!

Hopelijk kan dit je geruststellen?

Hoi,
Ik sluit me aan bij bovenstaand mailtje. Bij beide zwangerschappen heb ik vanaf de helft van de zwangerschap ook veel last gehad van m'n heupen wanneer ik op m'n zij lag.
Overdag nergens last van en ook  geen bekkeninstabiliteit gekregen.
Maar  met het slapen ontzettend lastig natuurlijk.
Wat wel redelijk hielp was een kussen tussen de knieën omdat dan blijkbaar toch je bekken rechter ligt en dit toch invloed heeft.
Helaas een vervelend kwaaltje, heb er na de bevalling nog twee weken last van gehad en toen was het verdwenen.
Hopleijk blijft het bij jou ook hierbij, al is het niet echt geweldig natuurlijk.

hoi
ik had dat mn vorige zwangerschap ook.ik had echter geen bekkeninstabiliteit hoor.puur  door het op mn zij liggen met al die extra kilo's en die dikke buik  ging er wat knel zitten ofzo.heel vervelend met slapen,maar daarbuiten had ik er geen last van en direct na de bevalling was t over.
groetjes karin

Terug
Bovenaan