's nachts wakker worden en 's morgen ook vroeg wakker

Hoi,

Mijn zoon Raoul is nu 13 maanden. De laatste weken wordt hij iedere nacht wel een keer wakker. Hij is dan ook echt even ontroostbaar en gaat ook niet zomaar weer slapen. Ik heb al een nachtlampje in het stopcontact gedaan, maar dit helpt niet.

Tevens is hij 's morgen al rond 6 uur wakker, hij wil er dan ook echt uit om te ontbijten.
Verder slaapt hij overdag nog 1 keer (2 tot 2,5 uur) Hij ligt er 's avonds om 18:30 uur in, soms 19:00. Hij is dan echt helemaal gesloopt. Rekken en toch later naar bed brengen helpt niet....

Zijn er meer moeders met dit probleem, of zijn er mensen die tips hebben??

groetjes Hanneke
 
Hoi,

Het is een fase! En hij gaat vanzelf, nou ja vanzelf, weer voorbij.
Mijn dochter van bijna 4  werd  deafgelopen 2 weken om ongeveer 4uur wakker en dan wil ze ontbijten en spelen. (ze slaapt sinds 2 nachten weer tot 6.30)

Mijn andere dochter brult sinds een paar dagen iedere nacht wel een 1/2 uur.

Ook ik heb alles al geprobeert. Negeren, toegeven, lief, boos etc. niets helpt het is niet leuk maar het gaat echt weer over.

succes!

groetjes, Ikky
 
luk eis nou 11 maanden en word ook snikend wakker 1 keer per nacht en is smorgens tussen 5 en 6 echt klaar wakker en wil maar 1 ding uit bed.en inderdaad niks lijkt te helpen . erg vermoeiend he laten we hopen dat het een korte fase is dan!!!!!!
groetjes alexandra
 
Bij ons was het een fase, die nu (hopelijk) na 4 weken voorbij is, de afgelopen 2 nachten heeft dochterlief doorgeslapen.
Wij hebben haar er altijd heel even uit gehaald (als het 's avonds was), en als het 's nachts was gewoon bij ons in bed. Soms sliep ze daar dan de rest van de nacht.
Omdat ze nooit problemen heeft gehad met slapen (er was altijd duidelijk een reden voor huilbuien) heb ik nu ook niet laten huilen.
De laatste weken was er steeds wel wat (verjaardag, carnaval, laat slapen op de kinderopvang) waardoor ik vaak het idee had dat het mede daardoor kwam.
Sinds 2 nachten gaat het dus goed, wel is ze nog vroeg wakker (tussen 6 en half 7) terwijl ze altijd doorsliep tot 8 uur. Hier werkt het soms wel om dan maar meteen een fles te geven, in het donker, bij ons in bed, en soms gaat ze dan nog weer een uurtje slapen.
Succes
 
Terug
Bovenaan