's nachts wakker worden

Hallo,

We hebben een probleempje en ik hoop dat iemand hier advies heeft. Jojanneke ( 6 maanden) wordt natuurlijk wel eens 's nachts wakker. Over het algemeen heeft ze dan geen honger, maar gaat ook niet zomaar weer slapen. Bij onze zoon, Stijn bijna 2, stoppen we de speen er weer in en meestal valt hij dan zo weer in slaap. maar Jojanneke heeft geen speen, wil ze niet, ze heeft namelijk haar duimpje helemaal gevonden. Dus die druk ik weleens in zijn mond, maar dat helpt niet echt.

Eigenlijk willen we haar niet uit bed halen, als het niet echt nodig is. Iemand tips.

Bedankt alvast Carina

heyhey.

herkenbaar.

ik loop met nathalia ook al ruim een week elke nacht op.
afgelopen nacht was het zo erg dat ze echt schoor was van het huilen. vond ik wel erg zielig, maar ja, als ik haar elke keer er uit haal, is ze daar vrij snel aan gewend en gaat ze dat elke nacht doen.

een speentje heeft nathalia wel, maar ze wilt hem niet. als ik hem in haar mond doe, haalt zij hem er gelijk uit.
het lijkt wel alsof ze uitgeslapen is s'nachts. en dat terwijl ze overdags ook bijna niet slaapt.

ik wacht dus ook op de goude tip :D

ik doe wel altijd in de laatste voeding nutrix.

kus do

Hoi,

Myrthe heeft van die periodes. Dan slaapt ze hele nachten door en wordt 8.30u wakker en dan ineens is het weer raak vanaf 3.30u.
Zij heeft wel een speen maar accepteert dat niet altijd. Vaak wel, maar soms dus niet.
Is ze verkouden? Is de slaap/eetpatroon weer aan het veranderen? Want dat kan ook van invloed zijn.

Wat ik doe is troosten en weer in bed leggen. We blijven wel in haar kamertje, doen geen licht aan zodat ze "weet" dat het nog nacht is.
Soms ga ik even in de schommelstoel zitten en zing een liedje. Maar na max 5 min is het weer dr bedje in.
Het heeft bij haar ook weleens te maken met een poepluier. Ik ruik die niet altijd (lucht blijft in dr slaapzakje hangen hihi) maar zij vind het heel vervelend die derrie aan dr billen en word er wakker van.
Laten huilen heeft op de een of andere manier 's nachts geen zin bij haar. Overdag en 's avonds weer wel.
Het is een beetje aanmodderen. Soms geef ik haar ook een klein flesje. Ze mag hier niet aan wennen natuurlijk want voor je het weet zit je iedere nacht weer op, maar dat is als laatste redmiddel een hele goeie!

Een echte gouden tip heb ik dus niet.

Sterkte meiden.

Liefs Reneke

is het een "sprongetje"?
de mijne deed dat ook (6mnd) 4/5 keer per nacht
ik haalde 'm er wel uit en gaf 'm ook af en toe een extra flesje (haha ik wilde ook slapen, dus heb elk redmiddel geprobeerd, ook bij ons in bed en alle andere dingen die"niet mogen").
hij slaapt nu (na  2 weken) weer als een roos en kan ook opeens echt kruipen.
succes, wie weet is het dat.
groetjes suzan

Leah komt ook nog elke nacht. Haar laten liggen heeft geen zin. Dan wordt ze pas echt wakker. Ze slaapt nog bij ons op de kamer, dat scheelt. Ze krijgt altijd een slokje borstvoeding en dan gaat ze weer terug het bedje in en slaapt dan na niet al te lange tijd weer verder. Vannacht was het 3u, gisteren 5u, dus geen patroon. Ik maak me er maar niet druk om, want anders val ik daarna zelf ook niet meer in slaap..... Ooit gaat het over, zo was het bij de andere 3 kids ook hier. Daar hou ik me maar aan vast dan.

Hoi,

Hier ook heel herkenbaar!
Noa word sinds een week of 3 standaard s'nachts wakker, ook als ze net een uurtje in bed ligt is het meestal raak dat we naar boven kunnen om haar fiepje in te doen en ff te sussen.
Ik denk dat het bij Noa komt doordat ze op dit moment echt veel last heeft van tandjes ( die maar niet door willen komen grrr) of doordat ze groeisprongen maakt,
Gisteravond werd ze helemaal overstuur wakker ik moest haar wel uit haar bedje halen, ze had zoveel last van die ...tandjes!

Ik heb van alles uit geprobeert van een eventuele slaap ritueel, bambix avondpapje lekker in bad met zwitzal goede nacht en daarnaar lekker een flesje voor lezen (doen we nu nog steeds want daar word ze rustig van) dus ik ben ook aan het wachten op iemand met die goude tip!!!

Noa is trouwens bijna acht maanden en ik had ergens gelezen dat metze dan de 8 maanden angst krijgen, bang om alleen gelaten te worden ,

Groetjes Chantal mama van Noa

Hoi,

Hier nog eentje.. Mijn dochter is nu 5,5 maand. Sliep met 6 weken door en wordt sinds deze week steeds s nachts wakker. Ze huilt dan niet, heeft geen honger, maar gaat liggen spelen. Alleen haar volume staat op 10 dus ik word er wakker van. Vaak helpt het idd als ik haar haar speentje in het mondje stop en haar knuffeltje geef, maar niet altijd. Als ik het helemaal zat ben, doe ik haar en onze deur dicht en probeer ik zelf maar gewoon weer te slapen (wel dat ik eerste gecheckt heb of er niks aan de hand is). Ik denk dat het een fase is waar we doorheen moeten en dat het straks weer over gaat.
Heb dus ook niet de gouden tip voor je!

Succes.

Groetjes Anoek

Terug
Bovenaan