's nachts wakker

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op de site, en dacht, laat ik het ook eens proberen. We hebben twee kinderen. Onze zoon is geboren op 16 januari 2004 en onze dochter op 13 januari 2003. Nu dus 3 en 2 jaar.
Het gaat nu om onze zoon. Sinds een poos komt hij 's nachts van bed af, en wil dan niet meer terug. Nu gaan we hem steeds consequent oppakken en weer terug in zijn bed leggen. Bijna elke nacht kost ons dat zo'n uurtje of drie. Best vermoeiend zoals jullie zullen begrijpen. Wie heeft er tips? Het is altijd wel een moeilijke slaper geweest. Gelukkig is zijn zusje een goede slaapster en slaapt overal doorheen. Hoewel zij afgelopen twee nachten om half vijf klaar wakker was.
Onze zoon  geeft niet aan bang te zijn, maar moet gewoon heel erg huilen dat hij niet alleen wil slapen. Wel heeft hij knuffels in zijn bed.
Wie heeft er tips. Ik hoop dat het een snel overgaande fase is.

Groetjes
 
Toen Jonah eenmaal van ledikantje naar peuterbed ging vond hij het ook erg leuk om uit bed te komen. Wij hebben toen de deurklink omhoog gezet. In het begin legde we hem consequent terug in bed als hij uit bed kwam. Nu laten we hem op zijn kamer rommelen en blijven dan overdag ook consequent met het middagslaapje. Op de normale tijd en niet eerder.

Sinds wij dit doen doet Jonah soms zijn licht aan om wat te pakken en doet vervolgens zelf het licht weer uit en gaat in bed liggen.
 
Terug
Bovenaan