's nachts weer wakker: tips gevraagd

Mijn zoontje is nu 5 maanden en sinds 2 weken wordt hij 's nachts tussen 5 en 6 steeds wakker. Voorheen sliep hij van de laatste fles om 23.00 uur altijd door tot ca 8.00 uur. Als hij nu 's nachts wakker wordt gaat hij niet hard huilen, maar ligt vooral wat te 'wauwelen'. Na een uur of zo valt hij weer in slaap.
Hij krijgt nu nog 5 flessen per dag van 180 cc + 6 schepjes (rond 8.00 uur, 11.30, 15.15, 18.30 en 23.00 uur). We hebben geprobeerd naar 4 flessen over te stappen met in de laatste rijstebloem, maar dat vond hij hartstikke vies en kregen we er echt niet bij hem in.

Hebben jullie tips. Dat doorslapen beviel ons namelijk wel ;-)

Noralieke

Hallo,

misschien kun je de laatste fles 200ml  water en dan 7 schepjes aanbieden.
Het heeft bij ons goed geholpen, de nutrix in de fles zorgde bij ons idd ook voor een nog kortere nacht!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ben wel erg beniuwd of het lukt!

Groetjes

Hallo,

Ook onze kleine meid van 4,5 maand werd de afgelopen 3 weken steeds weer 's nachts wakker. Ze kwam normaal om 6.30, maar werd steeds om 5.30 wakker. Daarom zijn we begonnen met rijstebloem. Dit is 2 nachten goed gegaan, maar daarna werd ze steeds vroeger wakker. Deze week het hoogtepunt: om 2.30 was mevrouw al aanwezig. Helemaal over haar toeren en niet stil te krijgen. Om 5.00 waren we het beu en hebben haar dan maar een fles gegeven. We zijn eergisteren gestopt met rijstebloem en hebben de laatste fles verhoogd naar 210 ml en 7 schepjes en ze slaapt nu al 2 dagen weer door tot 6.00. (dit is voor ons een verademing!!) Ik zou zeggen probeer het eens,misschien helpt het.

Heel veel succes!!   We weten hoe het voelt!!!

Groetjes,

Helga mv Roos

Terug
Bovenaan