's nachts zonder lui, hoe pakken we dit aan

Wij hebben een dochter van 3,5. Zij is al geruime tijd overdag zindelijk en draagt 's nachts nog een luier. Ze plast 's nachts erg veel, vandaar dat wij de stap tot het niet dragen van een luier 's nachts nog niet te durven te nemen.
Maar we moeten er toch een keer mee gaan beginnen.

Wie heeft er goede tips voor ons, hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Ik weet dat ik haar dan wakker moet maken, als we gaan slapen, maar daarna???

Tips zijn van harte welkom.

groetjes
Corina
 
Ik zou eerst wachten tot ze 's nachts droog is.
Onze dochter is bijna 4 en overdag een half jaar droog. 's Nachts nu ook de laatste weken, op een paar nachten na.  Omdat ze volgende week voor het eerst naar school moet (spannend....) laten we de luier nog even om. Over een paar weken gaan we het dan ook 's nachts proberen.
Hebben haar ook al een paar keer laten plassen voordat wij naar bed gingen, maar dan zit ze alleen maar halfslaperig te bibberen.
 
vorige week hebben wij ook een poging gedaan. maar dat was echt niks.
had er nog wel zo goed over nagedacht ( dacht ik)
luierbroekjes gekocht en om 23 uur haar op de pot laten plassen.
dat leek me makkelijker dan naar  die koude wc te gaan. maar ze zat slaapdronken wat te zitten er er gebeurde niks.
elke morgen de wekker om 7 uur gezet (op haar kamer) en dan moest ze naar de wc. maar dat ging ook niet.
ze is 3,5 leek me een goede leeftijd. ze was met 2 jaar en 2 maand overdag droog. nu s'nachts nog, maar hoe dat nu verder moet ik heb geen idee..

conny
 
Hallo Corina,

Bij onze dochter heeft het goed gewerkt om haar aan het eind van de avond een keer te laten plassen en 's morgens direct bij het uit bed gaan. Ze werd al heel snel zelf wakker als ze moest plassen.
Ik had voor de zekerheid een zeiltje en een dubbele molton op haar bed gelegd, zodat ik niet midden in de nacht het hele bed af hoefde halen als ze toch had geplast.

Groeten, Elinesmama
 
onze dochter (3 en een half) is nu een half jaar zindelijk overdags en ruim 4 maanden nu ook snachts
ik heb gewacht tot ze smorgens met droge luiers op stond en tegen haar gezegt als je een weekje zo droog blijft gaan we zonder slapen(ze had een hekel gekregen aan luiers sinds ze overdags niet meer hoefde)
ik ben gestopt met drinken geven voor het slapen
sávonds tegen 18.00 uur krijgt ze nog een beetje joky en om 19.00 uur gaat ze naar bed
laat er dan nog wel even plassen.
als wij naar bed gaan dan laat ik haar weer even op de wc plassen.
ze zit wel te bibberen maar er komt altijd een plas
ze word zelf niet wakker dat merk ik aan haar omdat ze smorgens vaak zegt dat ik haar niet heb laten plassen terwijl dat dus wel zo is.
vaak merken ze dus niet dat je ze op pakt je moet ze niet eerst wakker maken maar dat doe ik dan gewoon op pakken en laten plassen


groetjes   evelien
 
Hoi hoi,

Onze dochter was 3 jaar en  2 maanden toen we snachts geen luier meer omgedaan hebben. De hoofdreden hiervan was dat ze steeds helemaal onder de uitslag zat op die plek. We hebben toen ook zo'n zeiltje onder de lakens gedaan en voor het slapen gaan laten plassen en s'avonds laat nog een keer. En tuurlijk zijn er een aantal ongelukjes gebeurd maar gewoon geen punt van gemaakt en gezegd volgende keer beter. En natuurlijk weer belonen!!! En ze is nu 3 jr en 6 mnd en het gaat echt supergoed!Heel af en toe in een hele diepe slaap kan het nog wel eens misgaan maar verder is het heel goed gegaan! En geloof me: ze had echt hele zware luiers in de ochtend maar soms moet je gewoon iets doen en ook volhouden als het een nachtje tegenzit...

Succes ermee!

Groetjes Wendy mv Donna 3,5 jaar en Mika 1,5 jaar
 
Onze dochter is in november 3 geworden.
Ze is al vanaf de zomer eigenlijk overdag zindelijk qua plassen, maar het poepen  heeft veel langer  geduurd. Dat gaat nu sinds een paar weken ook heel goed gelukkig, en ineens was ze uit zichzelf een nachtje droog gebleven (paar weken geleden). Dus we hebben meteen de luier uit gelaten 's nachts (wilde ze gelukkig zelf ook), en op zich gaat dat heel goed.
Alleen is het een drama om haar in de avond (uur of 10) te laten plassen. Eerst brult ze zeker 5 minuten dat ze niet wil, schopt zichzelf van het potje af, etc. Uiteindelijk lukt het wel altijd, maar echt leuk is het niet.
Terug naar een luier 's nachts willen we (en zijzelf) ook niet, maar ik hoop wel dat dit binnenkort beter gaat, want het is niet echt leuk.

Als iemand tips heeft....
Groetjes, Leonie
 
Terug
Bovenaan