's ochtends altijd pyjama nat

Beste medemoeders,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn zoontje van 15 maanden heeft 's ochtends altijd zijn rompertje en pyjama nat. Maar niet langs de beentjes maar van boven. De luier lekt dus aan de bovenkant. Ik heb al van alles geprobeerd, andere luiers, grotere luiers, luierbroekjes, maar steeds als ik denk dat ik de oplossing heb gevonden is hij toch weer nat. Hij drinkt 's avonds niet absurt veel, krijgt voor het slapen gaan een schone luier..... Hem 's nachts een schone luier geven is geen optie, want dan is hij wakker en gaat niet meer slapen. Wie heeft de oplossing?
Bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Misha mv Daniël (26-07-2004)
 
Hoi,

Mijn zoontje is 13,5 maanden oud en hij was 's ochtends ook wel eens nat (Luier: Kruidvat maxi 4). Ik doe hem voor de nacht nu altijd een maatje groter aan. Bij toeval heb ik een pak Pampers 5 liggen (gekregen) en deze doe ik hem 's nachts om. Nu is hij wel droog.
Ook Stan drinkt niet overmatig aan het einde van de middag/'s avonds. Maar op één of andere manier is hij wél nat aan de bovenrand van de luier. Oh ja, kijk wel goed hoe het piemeltje ligt als je de luier om doet; als hij naar boven richt is je kind sneller nat

Succes.

Groetjes Marieke
 
Hoi Misha,
Een zeer bekend probleem.
Mijn zoontje is ook 13.5 maand en het gebeurde regelmatig dat hij nat wakker werd.
En dus koud en zielig.....
Maar ook wij zijn overgegaan op een grotere maat luiers en we deden hem iets
strakker om. Behoorlijk strak maar niet te hoor...
Hij beweegt in zijn slaap heel erg veel en daardoor gaat gedurende de nacht de luier
steeds losser zitten met een nat pak als gevolg.
Nu we het op deze manier doen heeft hij er geen last meer van.
Misschien heb je er wat aan?
Groetjes en succes
Melanie mmv Quinten
 
Hi,

Zou het kunnen zijn dat je zoontje (net als een paar jongetjes van vriendinnen van mij) 's morgens bij het wakker worden een ODOL krijgt? Sorry hoor, maar ik weet het even niet anders te omschrijven.... Dan komt zijn plasser natuurlijk anders in de luier dan  toen je hem hebt omgedaan en ja, tijdens de nacht komt er wat meer ruimte tussen de luier en zijn buikje.... Misschien inderdaad een grotere luier of juist wat strakker... Misschien kan je ipv de romper een onderbroek over de luier aandoen, zodat het elastiek van de onderbroek, de luier beter aan laat sluiten....
Ik heb alleen meiden en als die doorlekken, lekken ze over de hele luier door.... De enige keren dat ze bovenaan doorlekten, was doordat de luier niet helemaal goed was omgedaan en dus de bovenkant was omgeslagen.....Daarom denk ik aan de ligging van zijn plasser....

Groetjes Nynke
 
Hoi Misha,

Ook hier een bekend probleem. Mijn zoon is 18 maanden en die heeft het ook steeds. Hij slaapt ook veel op zijn zij of buik, misschien wordt het daar erger door. Ik ga ook maar eens maatje 5 proberen. 4+ helpt in elk geval niet vaak.
Of het komt omdat hij 's morgens een stijf piemeltje heeft? Ik zou het niet weten. Zou kunnen hoor, maar als je de luier open doet heeft hij het in elk geval niet. Maar goed, dat kan natuurlijk al een tijdje daarna zijn.
Zou een inlegluier helpen? Dat ga ik proberen als maatje 5 niet werkt. Dat het rompertje en de pyjama nat zijn vind ik niet zo erg, daar krijgt hij toch een schone voor, maar de slaapzak wel. Die was ik liever niet elke dag.

Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan