's ochtends drijfnat... Tips om dit te voorkomen?!

A

Anoniem

Guest
Zoals het onderwerp al zegt, Jaap  wordt heel vaak 's ochtends met door en doornatte pamper wakker, met nogal eens natte romper en pyjama. Heeft iemand dé tip hoe we dit kunnen voorkomen? Maat grotere pamper (4+ ipv 4) helpt onvoldoende. En om hem nou 's avonds wakker te maken voor wij naar bed gaan, is ook zo sneu vinden wij.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes mira

Wij hebben het ook vaak gehad met Lars.
We zijn toen alleen voor de nacht pampers baby dry gaan gebruiken, maar
volgens mij gebruik je die al.
Overdag gebruiken we goedkope luiers.
Ook doe ik de voorkant nogal hoog optrekken.

succes

Rachel

mijn zoontje heeft dat ok wel eens maar bij ons hielp een luier een maatje groter wel. Bij mijn eerste zoontje ben ik van pampers naar c1000 merk overgestapt want met pampers was hijtelkens nat.

dank jullie wel voor de reacties. We gebruiken inderdaad al baby dry. Zal toch nog eens maatje groter (mt 5) proberen. Met andere, iets goedkopere merken, hebben we helemaal geen goede ervaring bij hem, helaas.
Groetjes mira

Hoi Mira,
Toevallig ben ik daar de laatste tijd ook heel erg mee bezig en wat blijkt..... het ligt aan pampers!
tegenwoordig hebben de pampers een blauw plasgootje en sinds dat erin zit lekken ze door. Ik heb het ook steeds met mijn zoontje. Dan lekken ze niet langs de zijkant maar dan zijn ze gewoon helemaal doordrenkt! (ze romper is niet altijd kleddernat maar soms riekt het alleen heel rg naar urine, dus dan is het alleen vochtig geweest).
Eerst dacht ik dat het aan mij lag maar toen heb ik een beetje rondvraag gedaan en toen hoorde ik dat er hier in de buurt al twee kinderdagverblijven hun contract met pampers op willen zeggen door dit probleem. Nu gebruik ik al een paar weken bumblies, dat is gewoon eigen merk van de supermarkt en hij is nog niet één keer doorgelekt . (en 3 euro goedkoper!!!)Nu was hij verleden week te logeren geweest bij mijn schoonouders en toen kwam hij terug en toen was z'n romper weer vochtig, dus ik balen ik denk; nou lekt hij ook al door door die andere luiers, maar wat bleek; nee hoor, er lag nog een pamper bij opa en oma en die had hij om, vandaar.

Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt, oh ja en ik weet niet of je zoontje al aan een maat groter toe is van luiers maar volgens mij lekken ze juist eerder als je een te grote luier om doet.

nou succes,

groetjes Nathalie.

hoi ja wij hebben dit ook gehad en nick heeft een periode met 2 luiers om geslapen misschien krijgt hij teveel vocht binnen op de dag hou dat eens bij en ik zweer bij bumblies of gebruik voor snachts een zwemluier succes gr mammavannick

Ik zit toevallig even mee te lezen. Maar de tip van een zwemluier zou ik niet uitproberen: deze houden nl. helemaal geen vocht vast.

Hoi,
ik gebruik meestal Huggies en had de laatste tijd dit probleem ook bij mijn dochter.
Voor de nacht gebruik ik sinds kort ook Bublies, echt super! Het werkt echt.

Terug
Bovenaan