's ochtends pap of brood?

Hallo dames,

Mijn zoontje Quinten is nu bijna 13 maanden. Groeit goed en ontwikkelt zich sneller
dan dat ik kan bijbenen.....
Maar nu heb ik een vraagje. Op het cb willen ze graag dat hij minder uit de fles gaat
drinken. Ivm tandjes. Begrijp ik wel, maar meneer weigert de tuitbeker en pap met een
lepeltje gaat er al helemaal niet in 's ochtends.
De boterham tussen de middag wel prima. Dus zat ik te denken om geen pap meer
te geven maar een boterham. Hoe denken jullie daarover? Wanneer zijn jullie
gestopt met de papfles? Dan krijgt hij nog 2 flessen. s avonds en tussen de middag.
Hebben jullie misschien tips voor me? Weet het even niet meer.
Alvast bedankt.
Groetjes Melanie mmv Quinten (31-08-04)
 
Hoi

Mijn zoontje is 11,5 maanden. En ik ben van plan om deze week ook eens een boterham te doen 's ochtends. Dit krijgen veel kindjes zo rond het jaar. Pap kun je af en toe nog wel eens geven natuurlijk.
Je kind moet wel minimaal 300ml zuivelproducten binnenkrijgen. Yogurt ook meegerekend.
Ik ga het zo doen: ontbijt: boterham met 100ml gewone halfvolle melk, tussen de middag boterham met 100ml halfvolle melk, avondeten met yoghurt (klein kommetje) en dan 19.00 voor bed nog een fles met 100ml. Maar ik maak de opvolgmelk op, dan stap ik over op gewone melk!

Succes!
 
Hoi

Mijn dochter, nu 9 maand, heeft nog nooit pap gekregen. Het is ook een keuze die je hebt he. Of een boterham met een beker melk, of pap. Eerst kreeg ze 1 boterham en nu al ruim een maand s'ochtends en s'middags een boterham met wat melk.
Ik geef dan nog wel opvolgmelk en zorg dat ze minimaal 300 ml per dag krijgt, maar meestal drinkt ze 400 of 500ml per dag.
 
Hi

mijn zoontje is nu 16 maanden en krijgt nogsteeds de papfles, wel zo makkelijk 's ochtends vroeg, we moeten namelijk vroeg op staan, kwart voor 7. De rest van de dag eet hij brood, warm eten zelf etc. dus voor mij hoeft het niet 's ochtends brood eten.

Groetjes,
Lia



 
Hoi.
Mijn oudste dochter is inmiddels bijna 21 maanden en krijgt pas sinds een week een boterham 's ochtends. Ze kreeg altijd een bord pap omdat ze dat gewoon erg lekker vond. Bovendien denk ik dat pap 's ochtends beter voor een volle maag zorgt dan een sneetje brood.
Om me heen hoor ik  van bijna iedereen (met kinderen in dezelfde leeftijd als mijn dochter) dat ze nog een papfles geven, sommigen zelfs wel twee keer per dag. Volgens mij is pap op deze leeftijd niet meer  nodig voor de  bouwstoffen, maar kwaad kan het zonder meer niet. Alleen waarschuwen ze op het consultatiebureau wel dat kinderen die er aanleg voor hebben, eerder wat mollig worden  door het eten van pap in plaats van een boterham.
Misschien hangt het er ook van af hoeveel tanden en kiezen  je kind al heeft en hoe goed hij kauwt of je moet kiezen voor brood of pap.
 
Terug
Bovenaan