's Ochtends zó hoesten!

A

Anoniem

Guest
Marit (7 mnd) is behoorlijk verkouden, je hoort het gedurende de dag rochelen in haar longen. Ze lijkt er niet echt last van te hebben, maar 's ochtends als ze wakker wordt, dan moet ze zó hoesten, dat ik af en toe bang ben dat ze erin blijft hangen. Volgens mij slaapt ze heel de nacht met haar mond open, neus zit dicht, en dan wordt ze wakker met een uitgedroogde keel ofzo... Ik weet het niet, maar het is erg naar om aan te horen. Daarbij kunnen we haar ook geen speentje geven dan, want dan moet ze wel door haar neus ademen en dat gaat dus niet....

We smeren al LUUF, ui naast het bed, neusdruppels, voorkant bedje omhoog,  maar niks helpt, en dit is al een kleine 2 weken aan de gang. Iemand nog tips? Ben bij de HA geweest, maar die zegt gewoon "uitzieken".... ja, hallo...

alvast bedankt, franka

Ons dochtertje had dat toen ze een maand of 4 was ook heel erg. Wij deden Luuf, een uitje naast haar bed, stomen in de douche of gewoon in de badkamer. Neussprayen met Otrivin voor baby's. Een paar keer heeft ze ook een slokje thijmsiroop gehad en een brouwseltje "uit grootmoeders tijd" wat erg goed werkte was;

-een uitje schillen en inb kleine stukjes snijden en hier ruim suiker over strooien. Het vocht wat dan onstaat als een hoestsiroop geven.

Werkte erg goed en mag je ook veel vaker geven dan hoestsiroop. Ze worden er hooguit wat winderig van.

Hoi.
Wij hebben een zoon die elke keer verkouden van het kvd terugkomt.
Ik heb ook standaard neusspray van otrivin in huis maar ook een neusuitzuigding om het snot uit zijn neusje te zuigen. Die kun je bij de apotheek of drogist kopen.
Ik heb wel 2 verschillende puffertjes van de HA gekregen.
Als het aanblijft houden zou ik terug gaan naar de HA,het is ook zo zielig hè zo`n roggelpotje. Ik krijg het er zelf benauwd van.
Succes!!  
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan