'spuitende' Difrax fles

Hoi meiden,

Ik ben sinds kort overgestapt van Dr Brown naar de Difrax fles (die in een S-vorm) en nu merk ik dat elke keer als ik een flesje heb gemaakt en ik houd de fles in de drink positie, er een straal melk uit spuit. Schijnbaar  wordt er een druk op gebouwd  tijdens het bereiden van de melk ofzo die er eerst uit moet. Omdat ik bang ben dat die straal achterin de keel van mijn kleintje spuit richt ik elke nieuwe fles nu eerst even in de gootsteen tot de druk er van af is, maar daarmee verspeel ik wel elke keer zo'n 20ml melk.
Ik ben benieuwd of hier meiden zijn die dit herkennen en tips hebben om te voorkomen dat de druk in de fles opbouwt o.i.d

Alvast bedankt!

Groetjes 10e

Hoi,
hier de oplossing:
voordat je het flesje gaat geven even de lucht laten ontsnappen door het dopje even los te draaien.
(Of de melk is te warm....)
groetjes Anne.

Hoi,

Idd de dop even los draaien, door de warmte van de melk wordt er druk opgebouwd.
Zal je later ook wel merken met die tuimelbekers met roosvicee erin. Dat heb je te maken met gisting in de fles en moet ook ff de druk eraf.
Succes ermee. De krampjes werden een stuk minder bij mijn zoontje toen ik de difraxflessen ging gebruiken.

Evelien mv Dylan en 30 wkn zwanger

Terug
Bovenaan