'vast" vriendje/vriendinnetje

Mijn dochtertje van 3 jaar is een allemans vriendje. Als ze op de peuterspeelzaal
is speelt ze eigenlijk met iedereen. Heel positief natuurlijk maar ik zou het fijn vinden als ze een "eigen" vriendje/vriendinnetje zou hebben. Bij elkaar thuis spelen in vakanties of zoiets. Herkent iemand dat?
 
Mijn dochter speelt ook met iedereen, maar ik denk dat ze nog te klein zijn om een vast vriendje te hebben, iedereen die ik ken zegt dat ze zo rond de 5 a 6 jaar wel vaste vriendjes en vriendinnetjes zullen krijgen.
 
hoi,
het klopt ze zijn met deze leeftijd nog niet in staat om een vast vriendje te ónderhouden
'dat komt vaak pas na hun vierde jaar.
maar dat neemt niet weg dat ze wel met vriendjes thuis kan spelen, ze heeft heus wel een vriendke waar ze het meest mee speelt.
of anders twee!
is ook nog afwisseling...
groetjes
 
Mijn dochtertje (bijna 4) speelt op het KDV met alle kindjes, maar toch hoor ik thuis vaak dezelfde namen. Met 1 kindje speelt ze ook af en toe thuis, wij moeders drinken dan gezellig samen koffie en kletsen wat.   Ook speelt ze regelmatig met een buurjongentje en af en toe komt er een neefje spelen, of gaat ze bij hem op de boerderij spelen.
Nu ik dit zo schrijf, besef ik opeens dat ze met allemaal jongentjes speelt. Nou ja, de vriendinnetjes komen vast nog wel.....

groetjes
Melanie
 
Ik heb wel eens gehoord dat kinderen van een jaar of drie niet in staat zijn om langer dan een minuut of tien a 15 samen te spelen met een ander kindje, ze hebben gewoon die vaardigheden nog niet, dat komt pas op de kleuterschool, dus geen wonder dat ze ook geen echte vriendjes hebben op die leeftijd!!!!

yvonne  
 
hallo

mijn dochter is 3 en een half jaar oud
nu sinds een jaar hebben wij nieuwe buren en die hebben een zoon van 4 deze twee zijn echt verliefd op elkaar ze spelen vaak samen mijn dochter zit op de psz en hij op de kleuterschool dat is in 1 gebouw en als ik mijn dochter ophaal dan is hij vaak aan het buitenspelen en ik krijg mijn dochter niet mee voordat ze harm een kus en kroel gegeven heeft ook van zijn kant is het zo en je hoord dan ook vaak dat ze gaan trouwen later (wachten af hoe het dan is)
ze heeft ook wel andere kinderen waar ze mee speelt maar je merkt dat dat toch anders is
zo zie je maar weer dat kinderen van 3 jaar wel degelijk een vast vriendje kan hebben

groetjes evelien
 
He, wat leuk, twee van die ukken, mijn dochter van drie speelt ook wel vaak met een vriendinnetje, maar meer omdat het de dochter van mijn vriendin is....toch zie je wel dat ze aan elkaar gehecht zijn, maar 5 min later kunnen ze ook elkaar de hersens inslaan bij wijze van spreken....

yvonne
 
Terug
Bovenaan