'verlanglijstje' met het geboortekaartje meesturen?

Ik zit een beetje met het volgende. Als straks ons kindje er is zal er ongetwijfeld veel kraamvisite langskomen die allemaal iets mee zullen nemen als kraamcadeautje. Nu is het zo dat ik zelf al zo veel kleertjes heb gekocht dat ik hier eingelijk geen behoefte meer aan heb. Tevens ben ik best wel kieskeurig dus ik vind ook niet alles even leuk.. Maar hoe kun je dit duidelijk maken aan de mensen die langs willen komen? Als ik zelf bij iemand op kraamvisite ga dan vraag ik altijd waar ze blij mee zijn, kleertjes, speelgoed, een bon o.i.d. Ik hoop dat mensen dit uit zichzelf vragen zodat ik kan aangeven waar we de meeste behoefte aan hebben. Ik zou het zo zonde vinden als ik straks allemaal kleertjes krijg die niet gedragen gaan worden. Laatst las ik ergens dat het tegenwoordig ook vaak voorkomt dat met het geboortekaartje en soort van 'wensenlijstje' werd meegestuurd, of dat je op het kaartje een cadeautip (envelop) vermeld. Ik vind dit zelf een beetje vreemd, maar van de andere kant heb ik natuurlijk liever iets waar we echt iets aan hebben. Hoe doen jullie dit? Hebben jullie tips of ideeen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Elise

is moeilijk.
als je trouwt kun je wel een envelop doen maar bij geboorte kind vinden ze dat raar!
wij hebben bij iris ook een aantal dingen gekregen waar ik niks mee kon. winterkleren voor de zomer en anders om of iets wat totaal mijn smaak niet was.
we zie wel wat we nu krijgen.
als ze eht vragen zeg ik meestal wel wat ik wil en de directe familie(broer en zus en ouders en beste vrienden) vragenwe wat we willen en kunnen we ook wel zeggen wat we willen maar van andere is het afwachten..
of evt. een lijstje bij bekende er in duwen en bij de andere niet.
is echt moeilijk vind ik.
groeten petra

Wij kregen heel veel cadeautjes bij de eerste en idd dingen waarvan ik eerst dacht dat ik het niet mooi vond of niet wist wat ik er mee moest maar... rara wat hij het meest gedragen heeft of waar hij het meest mee gespeeld heeft? Ja dus...
En als het dan echt niet kon, dan weet je er ook wel raad mee ;-)

Bij de eerste hebben we het niet gedaan en het resultaat: ongeveer een verhuisdoos vol met babykleertjes die Lotte nooit gedragen heeft omdat ze er nog lang niet aan toe was. Veel maat 62 zomerkleertjes en ze die maat had ze pas midden in de winter.

Daarom hebben wij nu besloten om een briefje bij het geboortekaartje te doen. Als mensen dit vervelend vinden, jammer dan. We komen om in het speelgoed en kleertjes hebben we ook meer dan genoeg. (veel van de eerste en zelf wat nieuw gekocht, vind ik zelf natuurlijk ook leuk om te doen)

Groetjes, Marisa

Wij geven juist aan wat wij NIET willen, als extra regel onderaan het geboortekaartje, namelijk kleding en speelgoed!
We hebben al een dochtertje rondlopen en zij had destijds zoveel gehad, ik heb 10 verhuisdozen staan in de schuur!! allemaal kleding en speeltje...dat is zo zonde.

Hoi,

Ik zou dat zelf niet doen, maar dat komt misschien doordat hieer ook niet echt een gewoonte is. Heb het zelfs nog nooit gezien. Ook ik stik hier in het speelgoed, maar ga binnenkort alles uitzoeken en breng het dan weg. Er zijn genoeg rommelmarkten en dergelijke waar ze de spullen voor een goed doel verkopen. KIKA ed.

groetjes nynke

Bedankt voor jullie reacties!
Mijn man vond het toch geen goed idee om een cadeautip in/bij de kaart te vermelden. Dus dat doen we dan ook maar niet. Ik hoop dat mensen zelf vragen wat we graag als kraamcadeautje willen hebben. We hebben nu zelf alle praktische dingen gekocht en kopen nu expres geen speelgoed, boekjes e.d. Dat is dan wel leuk om aan vrienden en familie te vragen.

Ik zat hier maar zo eens rond te neuzen, heb een paar bekenden rond deze tijd uitgerekend dus  was even nieuwschierig of zij er ook bij stonden...
Ik weet dat je bij bepaalde babyzaken hier een lijstje achter de toonbank kunt laten leggen. Daar geef je op aan wat je leuk vind en als mensen het dus niet weten kunnen ze bij die zaak van jou lijstje wat kiezen. Voordeel is dus ook dat dat niet dubbel kan zijn want ze strepen ook af wat al is gekocht door iemand anders. Eventueel kun je ook een link in het geboortekaartje drukken of toevoegen  naar  sites als MijnVerlanglijstje.com   Daarop zou je al je wensen kunnen invullen en iedereen kan daar dus ideeën opdoen.
Komt misschien iets minder kieskeurig/dwingend over; je helpt ze tenslotte met ideetjes  toch?? Enig minpuntje is dat je wel je nieuwsgierigheid moet bedwingen want eigenlijk kan jij precies zien wat er al is aangeschaft volgens mij.. Daarnaast zijn het vaak de oudere mensen die met de meest uiteenlopende dingetjes komen en die zijn vaak niet heel internetvaardig zijn!

Wij hebben alles gewoon op zijn beloop gelaten, ik weet niet wat we met een eventuele tweede zouden doen. Ik zou denk ik eerder voor het lijstje in de babyzaak gaan, maar net zoals iemand al zei; soms krijg je dingen die je zelf nooit zou kopen en als je het aantrekt denk je ach, eigenlijk best leuk...
Ik had dat met groene leren slofjes van bobux, ik denk sjee wat lastig te combineren nou niets was minder waar, het stond overal wel bij. Ik zou ze zelf echt niet gekocht hebben. Dus soms bied het ook nieuwe perspectieven haha!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan