'voortekens' voor een bevalling??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!
Even een vraagje voor de dames die al bevallen zijn...
Ik ben even nieuwsgierig of  jullie de bevalling van tevoren hebben voelen aankomen door bepaalde tekens of kwaaltjes of zo?? Of gebeurde het allemaal heel plotseling? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...
groetjes van Iejoor
39 weken

Ik vond dat ook wel handig om te weten. dus een goede vraag!
mijn zoontje is inmiddels alweer bijna 8 maanden. maar ik herinner het me nog als de dag van gister.

Ik had al 2,5 week voor de bevalling me slijmprop verloren... en aardig wat harde buiken... Ik merkte daar niet veel van maar je zag het wel. Ik had ook best wat voorweeen.(niet pijnlijk of zo) iedere keer dacht ik nu komt het... maar nee hoor!
uiteindelijk 1 dag na de uitgerekende datum (zo avond) kreeg ik een harde buik. deze werd niet meer zacht en van maandag op dinsdagnacht werd ik rond vijf uur wakker met een vreemd gevoel. en toen ik naar de wc ging om te plassen had ik allemaal slijm en bloed bij het afvegen.  sorry voor de details. Om zeven uur braken mijn vliezen en om 9minuten voor 4 is mijn zoontje geboren!
Heb je er wat aan?!?

Liefs Linda

Hoihoi,

bij mijn eerste bevalling had ik totaal geen voortekenen tot 40w. Toen had ik er genoeg van en heb de 'sex methode' geprobeerd
De volgende dag werd ik wakker met lichte weeen die niet meer weggingen; tegen de avond werden ze sterker en de dag erna ben ik bevallen.

Dit keer heb ik met 36w1d mijn slijmprop al verloren dus ik dacht: dat kan nooit lang meer duren.... FOUT! Ben nu alweer 39w3d en zit nog steeds te wachten. Ik loop wel al sinds ik mijn slijmprop ben verloren rond met voorweeen en vandaag heb ik de hele dag last van harde buiken, maar meer niet...

Het zegt dus allemaal niet zoveel: alleen als je water breekt of als je duidelijk weeen hebt weet je zeker dat  je gaat bevallen, voor de rest is het gewoon afwachten... helaas.....

Liefs Nika  

Ik meende dinsdags in bed te hebben geplast, maar er zat een scheur in m'n vlies.
Vrijdag op zaterdag ben ik bevallen, komt vaneigens een keer.
X

Ik kreeg menstruatieachtige pijnen (vergelijkbaar i.i.g. maar veel heftiger dan ooit had dan ook meer dan 9 maanden niet meer gemenstrueerd).
Dit uitte zich in heftige rugpijn en buikpijn, dit heeft een dag of 3 geduurd, voor de ontsluiting zich echt daadwerkelijk ingang zetten. * had ook alleen maar rugweeën* ( vandaar dus die rugpijn)

Op de dag zelf moest ik nog voor controle bij de gyneacoloog dat was om half 10 smorgens, die bevestigde idd dat ik in de ontsluitingsfase zat, toch werd ik terug naar huis gestuurd en geadviseerd zo veel mogelijk te ontspannen ( wat erg moeilijk was ivm die rugweeën) kon ik haast niet lopen zitten liggen iig erg moeilijk me een houding te geven. Mijn man was meegeweest naar de controle maar ging nadien gewoon werken, ook op mijn aanbevelen, smiddag op het toilet rond een uur of 1, verloor ik de slijmprop, en werden de rugpijnen ( =weeën) dus erger en korter naar elkaar om de 4 a 5 minuten, vanuit die gegevens het ik het ziekenhuis gebeld ( ik was toen 40 weken en 4 dagen zwanger) ivm zwangerschapsvergiftigingssymtomen was de indicatie om inhet ziekenhuis te bevallen. Mijn man heb ik nadien gebeld en die kwam op zijn gemakje naar huis ,
( die zei "ik eet eerst me boterhammeke op, nu kan ik ermee lachen toen niet).

Rond 15 uur zetten de weeën heftiger door, de vliezen waren doorgeprikt, daaruit bleek ook dat ons kindje in het vruchtwater gepoept had, waardoor de bevalling nie langer op zich moest wachten. Tijdens het opvangen van de rugweeën kwam ik ook op een bepaald punt dat ik moest overgeven, maar dat is normaal, het kan iig.

Ik weet nog wel dat ik met vlagen erg in mezelf gekeerd was, heb mezelf nog zelfs verontschuldigd tegen het verpleegkundigpersoneel en me man, dat ik nu ff geen leuke gesprekspartner was????!!! ( ze moesten hier erg om lachen)Ik was erg bezig met "mijn"ding.

Opzich ging het vrij vlot ( zeker voor een 1e zei men) om 20.19 uur op 19 januari werd ze geboren. Totale bevallingsduur was 8 uur.

vr. gr. Hetty

P.s. Misschien heb je er niks aan maar ook dit wilde ik ff kwijt, geen een zwangerschap en bevalling is hetzelfde, alles is voor iedere vrouw een unieke ervaring, ik weet niet of je angsten hebt hiervoor, dat je vanuit hier de vraag steld. Mijn advies is luister naar de verloskundige en bedenk er is nog nooit 1 baby blijven zitten, die gedachtes heb ik erg sterk bij me gehouden wat betreft het hele bevallingsthema

sterkte gewenst voor de bevalling en veel geluk en liefde gewenst met de beeb :)

Hoi dames,

Misschien een rare vraag, maar mijn vriend en ik vragen ons beide af hoe je nou weet dat je de slijmprop verloren hebt. Is het echt merkbaar/voelbaar of is het zo "groot" dat je het echt ziet ?
Dit is ons eerste kindje dus we hebben nog geen ervaring met dit alles!

Liefs Tineke, 30w4d

quote: tineke_87 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 12:36:14'));

Hoi dames,

Misschien een rare vraag, maar mijn vriend en ik vragen ons beide af hoe je nou weet dat je de slijmprop verloren hebt. Is het echt merkbaar/voelbaar of is het zo "groot" dat je het echt ziet ?
Dit is ons eerste kindje dus we hebben nog geen ervaring met dit alles!

Liefs Tineke, 30w4d

Hoi,

bij mijn  eerste heb ik mn slijmprop nooit teruggevonden.
Dit keer vond ik hem met 36w in mn onderbroek (voelde er niets van): het zag eruit als een wittig, doorzichtig stukje gelei/gelatine (soms zit er bloed doorheen, maar hoeft niet)
Maar je hoeft hem niet altijd te vinden; soms valt ie in het toilet en spoel je hem gewoon door, soms verslijmd hij helemaal zodat je alleen slijm terugvind en soms komt ie er pas met de bevalling uit.
En dat het iets zou zeggen over wanneer de bevalling gaat beginnen... Ik ben nu alweer 39w4d en ben nog steeds niet bevallen terwijl ik hem met 36w dus al heb verloren...
En oja, je lichaam maakt hem ook gewoon weer opnieuw aan...

Liefs Nika

Terug
Bovenaan