'zelfverzonnen' naam, wat vinden jullie??

A

Anoniem

Guest
wij vinden het onmogelijk om een leuke  jongensnaam te kiezen... nu zijn we zelf op de volgende naam gekomen: LOEKE. alleen ik twijfel of hij 'jongens genoeg' is of dat het een meisjesnaam lijkt.

wat vinden jullie???

Hallo,

Persoonlijk dacht ik in 1e instantie dat het een meisjesnaam is.... ik zou een jongen niet zo noemen.Maar namen zijn ook heeel erg een kwestie wan smaak en als 't erkend wordt door de burgelijkestand,  als jongensnaam, dan moet je 't gewoon doen.Hier in Duitsland moet een naam echt eenduidig geslachts bepalend zijn, anders moet je er een 2e naam bij opgeven.Laatst was hier in 't nieuws een stel dat hun dochter Carla had genoemd, de betreffende gemeente wilde dat echter niet als eenduidige meisjesnaam accepteren en ze moesten dus een 2e naam erbij geven.Dus bv   Loeke Willem, ik noem maar wat.Hahaha.In ieder geval zou 'k het wel voor de geboorte regelen, zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.Succes,

Groetjes Ynez

Wat een leuke naam.
Ik moest alleen ook direct aan een meisje denken.

Hoi Siesa,

Het spijt me, maar mijn moeder heeft een vriendin die zo heeft... Ik vind het wel een leuke naam! Maarrrrr: Anne, Floor, Kim en zelfs Sanne zijn zowel jongens- als meisjesnamen, dus misschien als je zoekt op internet vindt je dat ook Loeke zowel voor een jongen als een meisje kan! Loek is volgens mij wèl een jongensnaam.

Wat een gedoe, hè? Vooral die jongensnamen...
Succes!

Kaskes

hallo!

Ik vind het een ontzettend leuke naam! Maar ook ik denk aan een meid. Misschien toch de laatste e weglaten: LOEK? Dan vind ik het echt weer jongens klinken.
Maar vind het heel erg leuk!

Succes!

Ik vind Loeke een echte meidennaam, de kleine van een goede vriendin heet ook Loeke en het past echt helemaal bij de kleine meid.

Hoi,

ik vind Loeke echt vreselijk, (sorry, maar omdat je het zelf vraagt), en ik denk ook eerst aan een meisje.
Als je toch iets in de richting zou willen, zou ik het verengelsen, en dan gaan voor Luke.... (uitspreken als Loek, alleen de oe iets uitrekken).

hoi hoi

je moet doen wat je hart je in geeft. onze zoon heet sverre en ook veel mensen denken dat het een meid is terwijl het goed te zien is dat hij een jongen is.

komt denk ik omdat het op een e eindigt.

nou doei doei lucy mama van sverre al weer 6 maanden morgen

Terug
Bovenaan