App&wearable om peuter spraak&taalontwikkeling te volgen vanaf het eerste woord

Hallo mama's en papa's, We willen graag een innovatieve project ontwikkelen. The Yellow Bear: een app waarbij de ouders de stemmen / uitspraken van hun kleine kinderen (0-5 jaar) kunnen opnemen en het wordt in soort tijdlijn geordend. De ouders kunnen dan opmerkingen etc toevoegen bij de opgenomen stem. De bedoeling is dat de ouders de spraak en taalontwikkeling van hun kindjes kunnen makkelijk volgen en eventueel achterstand herkennen (praat heel weinig, moeilijke te verstaan woordjes etc). Naast een app wil ik ook zo'n armband met sensor en kleine knopje met microfoon (voor bij het kindje/op zijn kleren geplakt) ontwikkelen die de geluidjes automatisch opnemen en doorsturen naar de app. De ouders hoeven met deze aanvulling dus geen actie doen. Het zou handig zijn voor werkende mama's / papa's of soldaten die in het buitenland werken. Het is ook handig om de voortgang te volgen bij kindjes die spraak en/of taaltherapie krijgen van een logopedist. Het is denk ik leuk om te weten wat de kindjes allemal zeiden terwijl de ouders niet in de buurt is. Je kan de verzamelde geluid downloaden en (stem) album te maken als een cadeau te geven als het kind bijvoorbeeld 18 wordt! :)

Ons project staat hier beschereven: http://www.healthstartup.eu/projects/the-yellow-bear/ (om het te zien moet je eerst inloggen met je twitter/facebook/linkedin account).

We willen graag weten hoe jullie hieraan denken. Zouden jullie The Yellow Bear (app) dan willen gebruiken en/ of (de wearable) kopen ? Zo ja, tot hoe veel moet het gaan kosten (1-50 euro; 50-100 euro; 100-200 euro). Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Upiek Riptoningrum Check ook mijn LinkedIn profiel

Ik zou hier wel interesse in hebben, maar ik denk wel dat er rekening gehouden dient te worden met de privacy van de mensen om de kinderen heen. Niet alles kan zomaar opgenomen en doorgestuurd worden, vrees ik.

Terug
Bovenaan