App groepje voor meiden die in de medische molen zitten.

Hallo,

Ik ben 28 jaar en ben op 11 juli 2016 gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik samen een kindje willen.

Na ruim een half jaar was mijn menstruatie nog steeds heel onregelmatig en varieerde van 40 tot 90 dagen. Ik vond het tijd om aan de bel te trekken en sinds dien zitten wij in de medische molen.

Ik merk dat het soms allemaal best moeilijk is en soms heb ik de behoefte om ervaringen te delen met mensen die hetzelfde doormaken. Het lijkt mij erg fijn om een whatssapp groepje op te richten met meiden die in ditzelfde schuitje zitten.

Zijn er meer meiden die dit leuk vinden?

Hoi,

ik zit niet in de medische molen,  maar vind altijd zo heftig als je van mensen hoort dat ze moeilijk/niet zwanger kunnen worden.

Daarom wil ik je even een knuffel geven, en tegen je zeggen dat ik hoop dat je snel blij nieuws mag hebben, geef de moed niet op!

Hallo, hier iemand met ervaring in de medische molen. Ik lees dat je pas op 11 juli gestopt bent met de pil, de meeste ' gezonde' stellen lukt het meestal wel om binnen 1a2 jaar zwanger te worden. Gezien er bij jou een onregelmatigheid in je cyclus zit kan je er dus wel rekening mee houden dat het langer gaat duren dan bij gemiddelde stellen. Bij onze eerste dochter was ik gelijk zwanger na het stoppen met de pil. Na een jaar dachten we leuk nog een kindje... dat ging dus niet zo makkelijk als verwacht. Na een jaar aan de bel getrokken en meerdere malen uit het ziekenhuis weggestuurd met het verhaal' niet zo veel mee bezig zijn' en ' bij jullie is niets aan de hand ik verwacht jullie niet meer terug te zien hier'. Inmiddels ruim 3,5 jaar later met een HSG, 6 IUI pogingen en IVF is het dan gelukkig toch gelukt. Bij ons is niets raars gevonden, regelmatige cyclus, goed zaad etc. Medische molen vraagt om een lange adem en positieve instelling! Alles is nog mogelijk maar geef het rust en tijd, stress is het slechtste voor je lichaam wat je kan hebben. De aanhouder wint! Veel suxes!

Hallo,

ik heb wel ervaring met de medische molen, sinds 2011 ben ik er van op de hoogte dat ik PCOS heb, dus ook hele onregelmatige cyclus.

nu zijn ik en mijn vriend het zelf aan het proberen, de kans is klein maar hey hij is er toch.

vanaf juli. ( mits ik niet zwanger raak deze maand ) gaan wij ook de medische molen weer in en beginnen we met de hormoon medicatie.

ik ben wel in voor een whatsapp groepje, het is lastig als niemand om je heen begrijpt wat je doormaakt en is toch wel fijn als je mensen hebt om er over te praten.

geef de moed niet op!

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik probeer positief te blijven en dat ben ik vaak ook hoor, gelukkig zijn er een heleboel opties die nog open staan.

Wat fijn dat het uiteindelijk bij jullie toch is gelukt :)

Cynthia, misschien kun jij jou nummer sturen? dan zal ik je toevoegen.. komen er dan nog meer geïnteresseerde dan kunnen wij die aan onze app toe voegen.

Liefs,

Hee dames,

Op dit forum wordt er niet zoveel over geschreven. Op het ivfmoeders forum wel. Er zijn veel meer stellen die hulp nodig hebben, in meerdere gradaties. 1 op de 6 ongeveer.

Wij kwamen er na 1.5 jaar achter dat mijn vriends zaad wel ok is, maar erg weinig. Na een icsi traject ben ik nu zwanger! Het kan echt, houd vertrouwen en laat je goed voorlichten. Zoek zelf ook info bij freya bijv. Zij hebben ook fb groepen. Die zijn wel besloten, maar niet geheim. Dus anderen kunnen zien dat je lid bent helaas.

Heel veel succes in dit traject! Wij hebben veel gepraat over wat willen we wel en niet. Hoe dan? Wat als het niet gaat lukken? Wat vind je ervan en wat voel je erbij? En onze relatie. De tip die ik je kan geven: blijf in gesprek met elkaar. En zoek steun bij andere vrouwen, want je partner snapt het soms gewoonweg niet of wil er vaak minder vaak over delen dan jij ;)

Wij hebben ook gesproken met stellen die hetzelfde hebben meegemaakt voor we startten. Omdat er veel meer bij komt dan de mm. Ik wens jullie heel veel succes en sterkte! Ik wil hier anoniem blijven, maar stuur me gerust jouw emailadres als je privé contact wilt. Dikke knuffel!

Ik ben 27 en hebben een prachtige dochter van 3,5, ruim een jaar geleden woude we voor een 2 gaan, aangezien de eerste onverwacht heel snel kwam na het stoppen van de anticonceptie gingen we er vanuit dat we nu ook zonder problemen zwanger konden raken, maar niets was minder waar. Mn menstruatie kwam zelden en na ruim 8 maand kwam ik voor iets anders bij de huisarts die me doorverwezen heeft. Ik ben naar een gynacoloog doorverwezen ivm veel contact bloedingen, toen kwam onze wens ook naar voren en hij vermoede dat er meer aan de hand was en dan hop daar zit je in de molen. Ik blijk PCOS te hebben en na een aantal maanden clomid te hebben gebruikt waren we dolgelukkig toen we in mei ontdekte dat ik zwanger was, dit geluk mocht niet lang duren en zit nu in de verwerking van een miskraam. Toch is mn kinderwens nog heel groot en gaan we 5 juli naar een vruchtbaarheidskliniek om onze opties te bespreken.

Ik hoop dat jullie snel in blije verwachtingen mogen zijn ! En het is zeker fijn als je er met anderen over kan praten dus zo'n whatsapp groepje is ideaal idee!

hoi hoi,

jeetje dat is allemaal niet niks, heb je het allemaal wel een plekje kunnen geven?

leuk dat je ook interesse hebt in een app groepje :) voor jou geld hetzelfde stuur even jou gegevens dan maak ik een groepje aan en voeg ik je toe.

Liefs,

Terug
Bovenaan