Appartement en een baby, wie heeft er tips

<p>Hallo allemaal</p><p>april 2021 ben ik uitgerekend dit is ons eerste kindje. We wonen in een ruim appartement helaas als enige “ obstakel “ is dat wij geen lift hebben, totaal moeten we “ maar “ 3 trappen op maar ben stiekem wel heel nieuwsgierig hoe andere dit doen met bijv een kinderwagen... ik zal vast niet de enige zijn met dit “ probleem “</p><p>ik lees jullie tips en adviezen graag!</p>

Ik zou sowieso investeren in een fijne draagzak. Dan kun je daar gebruik van maken voor alle momenten dat je ‘even snel de deur uit moet’. Daarnaast zou ik met het aanschaffen van een wagen overwegen of je bijv. een tweedehands koopt, waarvan je het onderstel beneden kunt laten staan (als er een portiek is?). Let op hoe zwaar de bak is en ook hoe makkelijk deze te tillen is. Je zou zelfs zo’n reis buggy met baby-nest (YoYo denk ik?) kunnen overwegen, maar in nederland worden deze niet aangeraden om lange stukken mee te wandelen.

Wij wonen in een appartement op de eerste verdieping (twee trappen). Ik heb altijd gewoon de bak van de kinderwagen omhoog getild en het onderstel in de schuur gezet. Bereid je wel voor op heel wat gesjouw want ze worden snel zwaar ;-). Kijk daarom in de winkel naar een fijne kinderwagen met een goede draagbeugel. Een draagzak is overigens zeker ook een aanrader maar ik ging lopend naar de opvang, door naar werk met het OV en dan weer lopend vanaf de opvang terug. Soms was de kinderwagen dan net even iets fijner. 

Wij wonen met 5 trappen.. dat tillen we omhoog, wordt nu inderdaad wat zwaar (nu 10maanden) zeker met boodschappen erin .. 
Wij hebben een berging beneden alleen vind ik die erg vies en bang dat er spinnen in de kinderwagen komen.. wij zetten hem ingeklapt op de babykamer. We hebben een redelijk klein appartement..
Ik zou die draagzak zeker doen, vind ik wel een goede tip en dan bij je berging je kinderwagen pakken

Ik weet niet of je een auto hebt, maar je zou de kinderwagen ook daarin kunnen opbergen, dat scheelt een hoop ruimte binnen. 
De wagen staat bij ons in de woonkamer, mijn grootste ergernis van klein wonen haha. 
Wij wonen op de begane grond dus het sjouwen is bij ons beperkt maar alsnog sjouw je jezelf een breuk ?

Wij hebben gekozen voor een lichtgewicht kinderwagen van Easywalker, die ook nog eens klein opvouwt. Dit was ideaal! Het wordt wel echt een stuk zwaarder na zoveel maanden (hij is nu 11 maanden)

Geen appartement hier maar de kraamzorg heeft ons destijds wel met klem afgeraden om een kinderwagenbak met kind er in een trap op te tillen. Als ie uit je handen glipt overleeft je kindje dit niet. Ze wist me er zelfs een voorbeeld van te geven. Draagzak lijkt me ideaal inderdaad! 

Terug
Bovenaan