Appelflap!

Hallo,

Ik lees hier vaak over wat je een kind van deze leeftijd te snoepen kan geven, nu liggen op dit moment de appelflappen in de oven dus vandaar!
Ik haal kant en klaar bladerdeeg bij de supermarkt (koelgedeelte taarten) en daar maak ik appelflappen van, voor de jongste zonder suiker dus ideaal, hij is super blij dat hij 'hetzelfde' krijgt als wij!
Je kunt er natuurlijk ook peer/kers of iets dergelijks indoen, je hebt het echt binnen 5min gemaakt dan 5-10min de oven in en klaar!
Ook leuk als er visite komt, hebben de kleintjes ook wat!
Als jullie nog van die lekker toch wel gezonde tussendoortjes hebben dan laat maar weten aub!

Gr MJ

Hoi Mary-Jane,

Wat een leuk idee, ik heb daar eigenlijk nog niet zoveel over nagedacht, ik maak altijd wel zelf avondeten voor haar, maar de tussendoortjes, zijn eigenlijk altijd dezelfde dingen (lange vinger, liga, rijstwafel, soepstengel etc).
En aangezien Isabelle gek is op alles wat wij eten en/of drinken en dat ook proeven wil, is dit wel een goed idee.
Wat voor appels gebruik jij ervoor?

Liefs Monica

Hoi,

Ja hetzelfde als papa en mama is natuurlijk altijd geweldig!
Ik gebruik boskoop/goudreinet voor de appelflappen,vind ik daarvoor het lekkerste, ik pak soms een wat zoetere appelssoort als er veel kinderen komen dan hoeft er geen/weinig suiker bij!
voor bij jullie of de grotere kinderen is het lekker/mooi om aan de bovenkant wat ei met klein beetje suiker te doen!

Gr MJ

hoihoi,

ja hier woont ook een echt smulpaapje dat het liefste alles eet wat wij eten, maar snoep en chippies krijgt ze voorlopig nog niet van ons, vinden we nog niet nodig.

maar heb nog wel een leuk receptje, ik maak het al jaren als we en verjaardag hebben eigenlijk voor de kids die komen maar de volwassenen smullen net zo hard mee en het is ook zo gemaakt

mini worstenbroodjes:
- blikje partyknacks (mini knakworstjes)
- ongeveer 6vellen bladerdeeg
je snijdt de vellen in 5 repen (of 4 driehoeken als je er een croissantvorm van wil maken (eerst recht doorsnijden en dan schijn), maar dan heb je meer plakken nodig)
daarna rol in in elk plakje een worstje beetje schuin op. allemaal op de bakplaat ongeveer 25 min. in de over op 200 graden (ligt een beetje aan de oven)
even afkoelen en smullen maar.

Die mini worstenbroodjes van 'Happydays' heb ik toevallig afgelopen weekend gemaakt...heerlijk, niet alleen voor de kids ha ha!

P.S, Wat Lenthe hier heerlijk vind zijn die kleine rijstewafeltjes met een dun laagje yoghurt.Zit in een zakje met Sesamstraatfiguurtjes erop.En lekker licht voor ze.

Groetjes Roos.

als toetje, doen wij nog wel eens een laagje vruchtenhagels op de yoghurt.
ziet er erg lekker uit, (smaakt ook goed)
als wij van babyzwemmen terugkomen, is daniël echt heel moe om goed te kunnen eten, dus maak ik bordje bambix en doe er wat chocoladehageltjes op, vind hij erg lekker

liefs marina

Terug
Bovenaan