appelmoes

Ik gaf mijn dochtertje spercieboontjes uit potje. Dat vond ze maar vies. Ze kreeg er zelfs de rillingen van. Nou zei iemand, moet je appelmoes door heen doen. Maar, Mag een baby (5 mnd) al appelmoes. Lijkt mij niet, want er zitten zoetstoffen in.
Iemand een idee om het lekkerder te maken. Ik wil haar toch wel laten wennen aan alle groentes.

Groeten Denise
 
Ik verkruimel een liga door de groente heen. Liga eerste stap vanaf vier maanden. Sinds ik dat doe eet mijn zoon zijn eten beter op. In het begin hebben ze er wel een beetje moeite mee en je moet het echt goed verkruimelen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes tamara en Justin
 
Ik zou geen appelmoes geven, Ik geef mijn zoon alleen de dingen waar de maanden op staan, wat een baby mag hebben. Van dat eten weet ik tenminste zeker dat hij het mag hebben en het is streng gecontroleerd. Dat vind ik heel belangrijk.Ga niet zomaar iets geven.Je weet nooit wat er in zit

Tamara en justin
 
En als je nu eens zelf appelmoes maakt? Wat appeltjes stoven in een beetje water en ddaar even de mixer door. Er bestaan trouwens wel potjes fruitmoes speciaal voor baby`s (meestal appel met andder fruit bij). Die geef ik wel eens bij de groenten als mijn zoontje het echt niet wil eten.
 
Als je kindje nog geen sperzieboontjes lust, geef je het toch gewoon niet.

Heb je die potjes zelf al eens geproefd? Ik vind ze goor! Doe mij maar verse boontjes :)

Bovendien heeft ze nog helemaal geen hapjes nodig. Het officiele advies is om pas met 6 maanden met bijvoeding te beginnen.

Petra
 
Is het een probleem als je kind nog geen spercieboontjes wil? Een baby heeft nog niet de behoefte aan afwisseling die wij hebben, en zoals Petra al zegt, is het nog maar bijvoeding...
Als ze nu alleen nog maar worteltjes wil bijvoorbeeld, zou ik het daar lekker bij houden en over een poosje nog eens een ander smaakje proberen.
En een nieuwe smaak een aantal keer aanbieden tot je kindje er óf aan gewend is, óf je zeker weet dat ze het niet lust...
Belangrijker is volgens mij dat je dochter eten leuk vind, als ze nu al met tegenzin gaat eten, wordt dat later nog moeilijker...

Succes ermee!
groetjes, Mirjam
mama van Laura
 
Hoi,
Wat ik zeggen wil is dat babys vinden heel vaak de eerste haapjes vies en krijgen daarvan rillingen en trekken gekke gezichten, zelfs van zoete dingen bijv. worteltjes. Ik denk dat je moet twee, drie keer proberen en als ze het dan maar nieks vindt geef haar wat anders. En we vinden naturlijk babypotjes niks, want we kennen heel goed andere smaken, maar onze babys nog niet.
Groetjes,
Asia mv Emilia
 
Als jij je baby aan de smaken wil laten wennen moet je dat gewoon doen hoor. Je moet op je eigen gevoel af gaan en probeer het wat lekkerder te maken met de adviezen hier boven. Ik doe dat ook bij mijn zoon maar als hij het echt niet lust dan geef ik het hem niet meer. Mijn zoon lust geen dingen met kip erin. Heb het geprobeert maat hij vind het echt vies. Mijn vriend lust ook geen kip.
 
Terug
Bovenaan