appels koken???

Wij willen beginnen met het geven van een appel fruithapje. Nu hoorde ik dat je de appels eerst moet koken, is dat zo??? De enigste reden die ik me kan bedenken is dat het dan gemakkelijker is om te  pureren.
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik lees overal dat banaan ideaal is om mee te starten maar banaan "stopt" toch. Hebben de ukken dan geen last van hun ontlasting???

groetjes Pienne

Hoi hoi,
De appels koken is idd om het makkelijker te ''prakken'' verder is het niet noodzakelijk de appels te koken. Ik snijd zelf de appel in stukjes en doe die stukjes in de blender of met de staafmixer gaat ook prima. Maar mijn moeder prakt de appel gewoon dus dat kan ook is alleen wel lastiger. En natuurlijk kan je de appel ook raspen met een fijne rasp. Succes ermee...

liefs xx
liekje mama van Joy en Reana

hallo,
ik rasp de appel op de allerfijnste rasp en dan is het net appelmoes.
banaan vinden ze inderdaad erg lekker maar ik doe maar een paar plakjes er doorheen en niet elke dag banaan want dan kan marijn niet poepen.
groetjes henny

dat banaan stopt omdat er weinig vruchtensap in zit.als je er wat water of een scheutje fles/borstvoeding doordoet is het probleem verholpen.koken van appels hoeft niet perse hoor.hier gaat ie gewoon in de blender,maar als je m kookt kan je m  zo prakken.
groetjes karin

Ben een najaar 2006 mama maar heb misschien even een tip!
Als je de appel zacht wilt krijgen ku je hem ook gewoon schillen, in stukjes (4) snijden en dan even in de magnetron! Niet te lang, want het gaat best snel!
Dan is de appel lekker zacht en kan hij zo geprakt worden.

Terug
Bovenaan