Appelsap

ik heb het mijn dochtertje vanaf een maand of 8 gegeven,maar nog wel met water aanmengen,anders is het zo zuur.
en niet de hele dag maar zo af en toe eens tussendoor.
 
Pas er goed mee op, op aanraden van mijn tandarts geef ik het helemaal niet. Het bevat immers vruchtensuikers en die zijn heel erg slecht voor de tandjes van je kind. Af en toe kan geen kwaad, maar geef het niet teveel.

Volgens mij kan het dan inderdaad vanaf een maand of 8 verdund.

Groetjes
 
Hoi Petra,

Dat van de vruchtensuikers had ik inderdaad ook gehoord, maar in de speciale Olvarit-eerste-sapjes zit dat dan toch ook en in fruithapjes dan?
Gelukkig heeft mijn zoon nog (steeds!) geen tandjes, maar in ieder geval bedankt voor je reactie, zodra de tandjes er zijn zal ik er om denken!

Groetjes Nadia
 
Daar zit het uiteraard ook in, daarom wordt het ook afgeraden om naast fruithap ook nog vruchtensap te geven, dan wordt het erg veel.
Mijn kinderen hebben ook nog geen tandjes (9 mnd) maar krijgen op aanwijzing van de kinderarts al 3 maanden lang fluortabletjes. Is dat in Nederland net zo???????
 
Hoi Petra,

Uit jouw vraag of dat in Nederland ook zo is, maak ik op dat je ergens in het buitenland woont?
Ikzelf ben (nog)niet op het gebruik van fluortabletjes gewezen, maar over een paar weken moet ik weer naar het consultatieburo en dan zal ik het eens vragen. Ik hou het voorlopig dus nog maar even bij enkel de fruithap.

Groetjes Nadia
 
Terug
Bovenaan