Appjes

<p>Ik geef sinds deze week les op afstand en de opvang voor onze zoon is dicht. Mijn lesrooster gaat zoveel mogelijk ‘normaal’ door en ik sta zoveel mogelijk klaar voor mijn examenleerlingen. Chats, videobellen, online uitleg, een hele uitdaging maar wat geweldig!! Leerlingen zijn aan het werk, melden zich netjes ieder uur en hebben geduld. Anders is dat voor onze zoon (21 maanden), die heeft een concentratieboog van een mug, is super ondeugend en moet echt vermaakt worden. Wij hebben met mijn zussen afgesproken om mijn ouders niet te vragen om op te passen, mijn schoonouders vallen dubbel in de risicogroep. Mijn leerlingen (en leidinggevende) snappen dat niet alles kan, maar vrije tijd technisch is het wel fijn om ook overdag af en toe 10-15 minuten geen volle aandacht aan zoonlief te hoeven besteden (in tijden van crisis mag dat toch?) zodat ik niet ‘s avonds nog met leerlingen af hoef te spreken voor een extra uitleg of belletje. </p><p>GEZOCHT appjes voor de iPad waarmee onze zoon zich in de kinderstoel eventjes kan vermaken. Bumba is favoriet, maar probeer dan maar eens te bellen. </p><p><u>Sound Touch</u> en <u>Geitje Bij</u> zijn educatief en prima te doen. Wie kent er nog meer van dit soort appjes? </p>
 
Hier zijn de filmpjes van Pieter Post helemaal het einde. 1 filmpje duurt 15 minuten en m'n dochter heeft dan echt alleen nog aandacht daarvoor. Zijn te vinden op YouTube. 
 
Toevallig weet ik van vrienden dat ze een tijdje terug voor hun dochter van nu 20 maanden een goede koptelefoon hadden gekocht, zodat ze in vliegtuig filmpjes kon kijken en muziek kon luisteren, wellicht een idee? Bol.com?
 
Leef met je mee; het inspreken van instructievideos voor mijn leerlingen werd door mijn dochter van 9 maanden als hilarisch beschouwd. Op elk filmpje hoor je haar op de achtergrond...
 
Kijk! Pieter Post, bestaat die nog? Zing het liedje nog zo mee!! Beter dan dat gewauwel van die Vlaamse clown ?  Koptelefoon al geprobeerd, maar dan hang ik het grootste gedeelte van m’n belletjes onder de tafel want dat vindt die niks en gooit hem op de grond. Mijn lln vinden dat dan wel weer hilarisch!  Instructiefilmpjes neem ik nu ‘s avonds op als de purk in bed ligt. Werkt beter... 
 
Terug
Bovenaan