april mama's

Hallo, ik ben een april mama!
Mijn zoon is 5 april geboren, dus gisteren precies 6 weken.

Ik wen er natuurlijk steeds meer aan, ik leer mijn zoontje steeds beter kennen.
Maar ik heb wel vaak vragen, die stel ik dan hier, en bij het cb..
Want iedereen zegt wat anders, dus het antwoord wat het beste voor mij lijkt gebruik ik.
Heel fijn dit forum.

Ik geef bv, en er zit nog geen ritme in.. En hij valt tijdens de voeding steeds in slaap, wat moet ik doen?

Hoe gaat het met jou?

Hoi hoi,

ook ik ben een april mama en wel een van de eerste, mijn zoon is namelijk 1 april geboren om 13.43 uur.
Het gaat vrij goed; ik geef bv en daar groeit hij goed op ongeveer 200 g/week. Hij slaapt veel huilt weinig alleen geen ritme. Hij komt gemiddeld 1x in de 3 uur voor een voeding en 's nachts slaapt hij  meestal 4/5 uurtjes achter elkaar en al 2 x 7 uurtjes. En dan lig ik met zere borsten op em te wachten, omdat ze zo vol zitten. Kolf dan toch maar af. Ben dan wel blij dat hij zo lang kan slapen, dan pik ik dat ook weer mee.

Over   2 weken naar het cb voor de prikken. Ik weet alleen nog niet voor de volle 100% of we dat wel gaan doen en zo ja doen we dan heel het programma. Wanneer we toch laten vaccineren dan wil ik het onder steunen met homeopatische middelen. Iemand ervaring mee?

Met al denk ik dat ik niet mag klagen, ookal ben ik nog wel veel moe (doe 's middags nog een dutje) en komt er van het huishouden nog niet veel terecht.

Ik ben helemaal verliefd op mijn kleine mannetje en hoop dat ie het vooral zo goed blijft doen. Hij lacht steeds vaker naar ons en begint al een beetje te keuvelen. Ah en uh vind ie leuke geluidjes om te maken.

Liefs,

Hallo,
Ik ben ook een aprilmama. Sarah is op 25 april geboren. Ze is bijna 4 weken. Ook ik geef borstvoeding en dat gaat heel goed. Meestal heeft ze een ritme van om de  drie uur. 's Nachts wordt ze gelukkig maar één keer wakker. Ik vind het alleen soms moeilijk om te herkennen waarom ze huilt. Ze heeft vaak 's avonds een periode dat ze een tijd lang ontroostbaar is. Het zal wel het  zogenaamde 'huiluurtje' zijn.  
Volgende week voor het eerst naar het consultatiebureau. Ik ben heel benieuwd hoeveel ze weegt.
Thamara

Hi,

Ik was een mei mama, maar onze zoon had er geen zin meer in en heeft zichzelf op 16 april aangekondigd. Zodoende ben ik dus ook een april-mama geworden :)

Nu we een maand verder zijn, begint alles goed te wennen. En het gaat (op spruw na) erg goed met ons ukkie en met zijn mama gaat alles ook steeds beter (onze Cas kwam via de keizersnede ter wereld).

Gr. Tamara.

Hier nog een aprilmama van 23 april. Suze is bijna 4 weken oud.
Ze  doet het hartstikke goed. Ik ben soms nog wel wat onzeker maar  dat zal wel normaal zijn  Het is ook even wennen om ineens met z'n drieen te zijn. Gelukkig helpt mijn man  goed mee, ook in het huishouden (hopelijk blijft hij dat doen, hihi).
Ze is best wel gemakkelijk en tevreden, eet goed, groeit goed en slaapt goed en  laat ons meestal slapen tussen 0.00 uur en 5.30 of 6.00 uur en daarna nog een paar uurtjes. 's Avonds heeft ze vaak haar huiluurtjes.  Dat vind ik wel moeilijk omdat het meestal niet op te lossen is met knuffelen, eten, speentje  of een schone luier. Verder is het gewoon een schatje!

Terug
Bovenaan