april mama's

hoi allemaal, hoe gaat het met de april mama's? ik weet niet hoeveel er nog aan de bak moeten? ik ben ondertussen alweer 12 dagen mama.. het klinkt stom maar ik vond de eerste 5 dagen een hel! totaal niet wat ik dacht te verwachten. ziek van vermoeidheid,onzekerheid, mijn meisje dat veel afviel en belachelijk veel kraamtranen.. ondertussen gelukkig wel het geval op een roze wolkje te zitten. af en toe nog wat onzeker gevoel.. nog meer die dit hebben/hadden?

He,

Ik ben nog steeds aan het wachten, overmorgen is mijn uitgerekende datum, maar ben het onderhand wel zat.

Ik herken wat je verteld wel heel erg van onze eerste. Onze dochter viel ook heel veel af en wilde heel moeizaam drinken. Ik vond het heel intensief en heel zwaar. Ik heb de eerste weken die roze wolk ook niet ervaren. Ik hou er nu ook rekening mee dat ik het nu ook heel zwaar ga vinden in het begin, maar ik geniet op dit moment zo ontzettend van m'n dochter dat het die eerste zware dagen/weken waard zijn. Ik vind zelf dat het vanaf 3 maanden echt heel leuk gaat worden, dan krijg je echt contact met je kindje. Alhoewel dat hele kleine natuurlijk ook heel leuk is...

Geniet van jullie dochter en ik hoop dat ik ook snel opnieuw mama wordt....

Hoi

de kraamtranen herken ik. Ik heb 8 dagen in het zh gelegen om zo dicht bij ons dochtertje te zijn. En als ik me man maar zag, een lief smsje van hem kreeg of hij naar huis ging dan kwamen de tranen. Nu reis ik vanaf zaterdag van huis en zh. En sinds maandag heeft me man een gebroken enkel. Dus ben erg druk

liefs

Hoi! Hier inmiddels op de 11e dag van het voor de tweede keer moederschap. Mentaal gaat het bij mij heel goed, weinig kraamtranen en veel minder onzeker dan bij de eerste. Maar lichamelijk.... Nog regelmatig last van de wond door de knip die gezet is en mijn bekken werkt ook nog niet mee. Als ik even sta of loop heb ik al snel het gevoel of er onderin iets zwaars drukt. Dus regelmatig moet ik weer even zitten of liggen.
Maar, we genieten enorm van de kleine Neel, ze gaat enorm lekker. Borstvoeding loopt goed ( zonder enig regelmaat, maar dat kan ik- in tegenstelling tot de eerste keer- nu heel goed loslaten!)
En wat ook scheelt is dat mijn vriend in totaal 4 weken vrij is, dus we keutelen deze periode lekker aan met z'n 4-en!

mijn ukkie is vandaag precies 3 weken.
kraamtranen heb ik nooit gehad, onzekerheid heeft iedere mama denk ik wel. krijgt hij wel genoeg eten binnen? heeft hij het zo niet te koud/warm? hij huilt... wat moet ik nu doen? enz enz
hij is mijn 3e kindje, maar mijn 1e jongetje. mijn onzekerheid is nu alles over zn piemeltje. klinkt misschien stom maar daar voel ik me gewoon onzeker over.
en weet je... die onzekerheid zal nooit over gaan ook. mn oudste is nu 4 en nog ben ik soms onzeker. doe ik het wel goed? wat is nu de beste straf? hoe zorg ik er voor dat ze haar eten opeet?

wel verschrikkelijk dat je je zo beroerd heb gevoeld zeg!
gelukkig dat het nu beter met je gaat!
geniet van je ukkie en als je vragen hebt.... daar is het forum voor! er zijn hier een hoop mama's en er is er altijd wel 1 bij die je vraag kan beantwoorden :)

liefs, do

Terug
Bovenaan