April-meiden

DIT ZIJN DE OUDE BERICHTEN

Reactie
Anke
Jeanette (15april) 07-08-2004 21:03:03

Hoi,
Geweldig hé, Ik voel me al twee weken,helemaal happy,echt blij in m'n lijf, terwijl ik pas sinds donderdagmiddag/avond, zeker weet dat ik zwanger ben.
Je zegt dat je al een buikje hebt,ik vind nu ook al dat ik een duidelijk voelbaar buikje heb, ik houd denk ik ook flink wat vocht vast.

Ben je ook misselijk?

Liefs Jeanette


Reactie
Re:
Smurfin 08-08-2004 17:05:07

Hallo April-meiden,

ik kom me ook even aanmelden,
ben nu 5wk+5dagen. Ik moet nog een beetje aan het idee wennen. Terwijl ik toch al een jaar gestopt ben met de pil, maar als het dan zover is, is het toch wel een raar gevoel.
Nog niemand (behalve m ´n man natuurlijk) verteld. We houden het nog lekker voor ons (tot 3mnd ofzo).
Moet v/d week maar eens bellen met de kraamzorg.
Ik voel nog goed,moet wel iets rustiger aandoen (geen hardlopen meer), rustiger fietsen enz. en ben wel eerder moe, misschien wordt dat de komende weken anders ...?
Mijn man heeft wel `last` van mijn humeur, moet af en toe iets liever zijn … :))
Dus eigenlijk mag ik niet klagen!

Groeten,
Smurfin


Reactie
Re:
Anke 08-08-2004 18:41:49

Hoi meiden,

Eerste vraag: niet echt veel misselijk, af een toe een beroerd dagje, met vlagen dus.
Ik houd denk ik ook vocht vast, die buik is echt opgezet aan het einde van de middag en mijn borsten....niet normaal, had altijd maar een klein b-cupje, maar nu zijn ze binnen een week echt gegroeid zeg!!!
Ik moet ook nog steeds aan het idee wennen, een kindje in MIJN buik, gek zeg! Het leek de eerste paar dagen net of ik het de hele tijd over iemand anders had.
Ik heb het al aan heel veel mensen verteld, kan gewoon mijn mond niet houden....erg he...ben pas 5 weken en 1 dag!!!
Weten jullie hoe dat zit met kraamzorg enzo? Ik heb al wel moeders voor moeders gebeld, die komen dinsdag, mag ik lekker nog een test doen, YES! Zou toch wat zijn zeg als die dan negatief is..... Ik weet niet wat ik verder nu al kan regelen....weten jullie dat? Moet ik nu echt al kraamzorg gaan bellen?
Dinsdag moet ik naar de gyn, eigenlijk voor de uitslagen van alle onderzoeken (sperma, bloed enz), dat is nu niet meer nodig, de clomid heeft duidelijk zijn werk gedaan! Ik hoop eerlijk gezegd dat ze een inwendige echo gaat maken, dan kunnen we als het goed is het hartje al zien kloppen!!! Ze zei de vorige keer dat als ik zwanger zou raken, ze dan meteen gaat kijken of alles goed is, ivm hulp van medicijnen en ook omdat ik een grotere kans heb op een meerling....ben heel benieuwd!!
Hebbben jullie ook zo'n last van de hitte, ik kan er echt veel slechter tegen dan normaal hoor. En ik ben zooooo moe, ga nu eerst lekker een dutje doen...pfoehhh...
Meiden, geniet van jullie zwangerschappen! Op naar april, en hopen dat de eerste maandan snel voorbij zijn!
Liefs, Anke


Reactie
Re:
Miranda 08-08-2004 21:19:39

Hallo lieve zwangere lotgenoten...

Ik ben op .... 1 april uitgerekend. nee, geen grap, gelukkig niet. Dit is m'n 2e zwangerschap. 1e is heel slecht verlopen. Was eindelijk 12 weken, eindelijk naar de VK, maar geen hartje. Gaf niks, kon makkelijk zei ze. Naar het Zkh, maar de echo was ook niet goed. Dit was in febr. Nu ben ik eindelijk weer zwanger, alleen was het nu niet de bedoeling. De bevruchting heeft namelijk vlak voor m'n operatie plaatsgevonden. Narcose, morfine en alles. Ma. 16 aug, moet ik terug naar de gyna voor de uitslag van de onderzoeken naar de medicatie en... krijg ik m'n 1e echo. Ben bloednerveus... Ben zo bang dat ik weer te horen krijg dat het niet goed is joh. Ben er depri van. Ben wel happy, maar kan gewoon nog niet genieten.
Ik dacht dat ik de enige was die het idee heeft dat het buikie al aardig op komt zetten. M'n mannetje zei het vd week ook nog hahaha en ja.. het super zweet-aanvallen vooral als ik in bad lig.
He, morgen maandag, misschien het grote april forum dan hahahahaha. Typ m'n verhaal dan gewoon weer opnieuw hahahaha

Knuffels
Miranda


Reactie
Re:
Jeanette 08-08-2004 22:46:49

Hoi miranda,
Je kunt het berichtje ook gewoon kopieren, hoor da ´s makkelijker.

Even over die buik, ik ben al een stevige meid, nu heb ik gelijk een goed excuus, ik hoop alleen niet veel aan te komen,lijkt me zeer oncomfortabel.
Maar het is net wat Anke zegt nèt of ik onwijs veel vocht vasthoud, misschien door de warmte.

Ik mag op 26 aug. al bij de gyn langs wel spannend,hoor.

By de weey; ik plaats gewoon elke dag, een april-meiden-mini-forum zolang er geen `grote ´is want als we deze blijven gebruiken dan raakt ie zoek tussen de anderen. ik kopieeer deze berichten er wel steeds onder dat leest makkelijk, oké.

Liefs Jeanette

 
Hoi meiden

Werken jullie net als ik en voel je ook net als ik dat je wat minder uithoudingsvermogen hebt?
Doordat ik me helemaal toppie voel, trek het allemaal veel beter dan de vorige keer, maar het is zo bloody hot, dat ik liters water naar binnen gooi, (dat er direct via de porien weer uit gutst!!!)
In het weekend de nieuwe slaapkamers op zolder behangen, er is er een helemaal klaar.

s ´middags werk ik niet en dan pik ik af en toe een half uurtje voor mezelf.
Ga ik lekker op bed tv kijken
Gilmore Girls en Sisters worden herhaald, dat vond ik leuke series.
Ben al een paar dagen minder misselijk dat bevalt me best.


Liefs,Jeanette
 
Hoi allemaal,

Iedereen ten eerste van harte...
Ik ben nu 5 wkn en 5 dgn zwanger en uitgerekend op 7 april. Leuk om hier eens te lezen hoe iedereen haar eigen zwangerschap ervaart. Zelf heb ik al wel een aantal symptomen: mijn borsten zijn ontzettend gespannen en pijnlijk, ben erg moe en zo rond 12 uur wordt ik een beetje misselijk. Ik moet dan echt eten en ook best wel veel om me echt beter te voelen...
Ook wat krampen in de buik horen er blijkbaar bij. Wel fijn om hier te lezen dat de meesten wel wat klachten hebben zodat je ook dingen kunt herkennen.

Voor de rest ben ik natuurlijk ontzettend blij dat ik zwanger ben. Het is heel snel gegaan. Eigenlijk was het direct de eerste maand al raak!
Nu maar wachten tot de 12e week. Ik hoop dan naar de verloskundige te mogen en een ego te krijgen.Ben heel benieuwd en ook wel wat onzeker...

Liefs Esther
 
Hoi meiden,

Allereerst even een reactie op Esther...het kan niet zo zijn dat jij 5 weken en 5 dagen bent en dan 7 april uitgerekend bent!!! Ik ben nu 5 weken en 2 dagen en ben 9 april uitgerekend, dus er klopt iets niet. Dat van mij klopt echt, is precies 40 weken. Dus ik zou het nog even nakijken als ik jou was. Rekenen vanaf de EERSTE dag van de LAATSTE menstruatie he!

Pfoeh...ik kan niet begrijpen dat er vrouwen zijn sie tot aan 8 maanden 40 uur werken...ik ben al helemaal gesloopt als ik alleen de ochtend gewerkt heb, dan kan ik verder de hele dag niks meer. Heel vreemd, want bij mijn vorige baan had ik ook slaapdiensten, waarbij ik vaak niet meer dan 3 uur sliep en dan had ik nergens last van en hoefde nooit bij te slapen, nu zou ik iedere middag wel een dutje kunnen doen. Ik weet dat het belangrijk is om daar aan toe te geven, maar ik moet nog erg aan dat idee wennen, deed ik nooit, zo maar overdag slapen...
Die hitte werkt ook echt op mijn zenuwen. Ik kan er veel slechter tegen dan normaal (mijn pietje lijkt wel een kacheltje). Ik mag morgen naar de gyn, eigenlijk voor alle uitslagen (sperma, bloed) maar ik hoop zo dat ze inwendige echo doet, ik wil nu graag wel zeker weten of er 1 pietje of 2 pietjes zitten ( mijn man noemt ons kleintje 'pietje') En ik heb uitgerekend dat vanaf vandaag of gisteren het hartje al klopt en dat is om een inwendige echo al te zien. Dus wie weet......
Nou, meiden, succes met alle klachtjes en gepuf. Ik spreek jullie snel weer
Liefs, Anke
 
Hoi lieverds,
Ik zit even in een grote dip. Kan niet echt genieten van m'n zwangerschap nog. M'n 1e is namelijk mis gegaan en ik zou MORGEN eigenlijk uitgerekend zijn. Aangezien ik voor een arm-operatie thuis zit, heb ik dus tijd zat om te piekeren. Ik ben er kennelijk nog lang niet overheen blijkbaar. Ik zie er ook tegenop om maandag naar het Zkh te gaan. Kan het denk ik niet (meer) aan om weer te horen dat het niet goed zit. Maar ja, moet er even doorheen.

Ja, het lijkt wel alsof ik de hitte minder goed kan verdragen dan normaal. Ben niet te zwaar, vond me wel te zwaar worden, maar m'n mams vroeg vanmorgen nog of ik zeker weet dat ik maar 6,3 weken ben, zij denkt verder omdat ik al zo'n buikkie krijg. Nou ja, daar geniet ik dan wel weer van hahahahaha.

Ik heb weer een mail (smeek mail) gestuurd voor een "officieel" april forum. Maar Jeanette, ik vind de jouwe geweldig hoor meis :)

XXX
Miranda
 
Hoi miranda,
kop op lekker positief blijven en bekijk het als een verse start.
Elke dag is weer een nieuwe en we gaan deze keer lekker genieten van het zwanger zijn.
Het zijn bepaalde mijlpalen die ervoor zorgen dat je soms even piekert, maar probeer dat wat geweest is los te laten.

IK had het er vandaag met Cees over dat ik door de korte zwangerschap, waarschijnlijk weer goed in m ´n vel zit.Na de hersteloperatie voelde ik mij bleh, en tijdens de zwangerschap zelfs yakh, maar deze keer ben ik helemaal happy en dat is vanaf de miskraam(klinkt raar maar is echt zo, het is net of mijn hormonen allemaal op de goeie plek zitten, terwijl ik er voor pms-erig was, echt chagerijnig.)

Ik was daarnet bij IKEA en de vorige keer was afgelopen woensdag, wist ik nog niet eens dat ie raak was.

Maar ik geloof dat we verder mogen op het grote April forum, see You there,

Jeanette
 
Terug
Bovenaan