Arabin pessarium en utrogestan

<p>Hoi allemaal, </p><p>Wij zijn vorig jaar ons tweede kindje verloren door een vroeggeboorte, hij is met 21,5 week geboren en overleden. Gelukkig hebben wij ook een fantastisch dochtertje van 1,5 jaar oud.</p><p>Nu, 9 maanden later, ben ik bijna 19 weken zwanger van ons derde kindje. Vanaf 16 weken ben ik preventief gestart met inbrengen van utrogestan. Ik ben vorige week op controle geweest bij mijn gynaecoloog en mijn baarmoedermond bleek te kort, en ik werd direct opgenomen met bedrust. Later heb ik ook een pessarium gekregen, aangezien de baarmoedermond nog steeds te kort was; ondanks de bedrust. Dus dat pessarium heb ik nu gekregen om de kans op vroeggeboorte zo klein mogelijk te maken. </p><p>Nu ben ik inmiddels weer thuis, en de buik is wat rustiger. Maar ik ben zo bang dat ik dit kindje ook ga verliezen. Meestal wordt er een cerclage operatie gedaan, maar wij kozen voor de studie, en kregen het pessarium als behandeling. </p><p>Zijn er meer dames die ervaring hebben met het Arabin pessarium?  </p><p>Xx sterrenmama</p>

Hoi sterrenmama,
Wat ongelooflijk spannend! Mijn ervaring ga je niet zo heel veel aan hebben, ik heb 2 jaar geleden toen ik zwanger was van onze tweeling een pessarium gehad, maar die is later geplaatst dan bij jou en heeft helaas niet mogen helpen. Wel heb ik via lotgenoten positieve verhalen gehoord, hoop dat je hier ook nog wat reacties mag ontvangen. Heel sterkte in deze onzekere tijd en hopelijk blijft die kleine nog heel lang zitten! 
Liefs van een andere sterrenmama 

Dank je wel! Wat vreselijk naar dat het voor jou niet heeft kunnen helpen. Ik hoop heel erg dat dat voor mij wel zo is, hopen en Rust houden is alles wat ik kan doen..

Jammer dat er geen andere dames zijn die zich melden met ervaringen over het pessarium. ik ben er gewoon onzeker over, omdat het gewoon eng ís. Niemand kan je zekerheid geven dat het wel goed met je baby'tje zal gaan.. dat stil zitten vind ik (nog) geen probleem omdat ik weet waar ik het voor doe. Al ben ik in deze gekke tijd niet alleen, met zoveel mensen die noodgedwongen thuis zitten!

Hoi Sterrenmama,
Ik las net je bericht en ben benieuwd hoe het nu gaat?
Je verhaal klinkt heel bekend in de oren, heb bijna dezelfde ervaringen als jij.
Ik heb sinds gister ook een pessarium bij 18+2 gekregen.
Liefs Chayenne

Terug
Bovenaan