ARGH zo was het slapeloze nachten enz enz HELP

Hoi dames,

Eindelijk weer achter een gewone pc ipv een laptop (is niets voor mij) Hier gaat alles helemaal goed. Elisa is een super zus voor Sven, met mama gaat het verbassingwekkend goed en papa loopt alleen maar te rennen en af en toe heel vaak heel trots naar zn gezinnetje te kijken (kortom die is afgedraaid!!!)

Alleen Sven huilt erg veel en blijft om de 3 uur komen voor een fles van 120 cc hongerige baby's melk, weet iemand of dat normaal is? Wij kennen dit nl niet van Elisa maar ach ieder kind is anders....

Verder gaat het prima, wel erg moe omdat het echt om de 3 uur eten geven is en hij erna een uur aan het jammeren is en ervoor een half uur tot 3 kwartier, dan blijft er weinig slaaptijd over zeg maar.

Verder kijk ik wel naar alle berichten maar ook hier is de wil om in te loggen er wel alleen de zin niet!!!

Het hele bloederige verhaal met pijn detalis komt snel net als de foto's van mijn mooie man! (foto's staan wel op hyves!)

Allemaal nog heel erg bedankt voor alle felicitatie's..

Tot snel

Groetjes Carolien trotse mama van Elisa en Sven (bijna 2 weken jong)

Hey!

Lekker dat alles goed gaat met jullie! Wat eten betreft was Thomas een modelbaby.... At netjes wat wij hem gaven op onze tijden! Maar toen Nina.... Potjandosie, dat was (en is...) me een hongerige draak! Die zat binnen een week op 7 flesjes geloof ik, maar die griet bleef gewoon honger houden altijd. Wij zijn toen na het eerste CB consult overgestapt op in ieder geval Nutrilon Forte, dat scheelde gelijk een stuk. Ik weet nog dat ik bij Esmé op bezoek was toen de eerste dag dat ze forte kreeg, toen kon ze gelijk die eerste dag in plaats van na 3 uur een fles na 5 uur een fles! Was zo happy toen!
( Esmé weet waarschijnlijk alleen nog dat Nina toen tot aan d'r nek in de stront zat en ik geen romper meer bij had, WHAHHAHA!)
En wij zijn gewoon gaan experimenteren met de hoeveelheden melk, het was duidelijk dat ze aan de "normale" hoeveelheden niet genoeg had. Dus gewoon meer melk gegeven en gekeken hoeveel ze nodig had en dat na een tijdje gewoon "standaard" in de flessen gedaan. ik denk dat je moet doen wat je mama-gevoel je zegt. Als dat zegt dat je kindje honger heeft: iets extra geven.... Ze zullen het dan vast wel nodig hebben denk ik maar. Voor hetzelfde geld is 10 of 20 cc extra per fles voldoende, Nina zat in no-time op een mega hoeveelheid melk, maar ze had die grote flessen echt nodig blijkbaar want daarna ging het gelijk veel beter.
Anyway.... heel verhaal, hahahah! Ik zou zeggen: gewoon uitproberen wat je gevoel je ingeeft! En ik ben benieuwd wat je gaat doen en of het helpt eigenlijk...

Liefs, Marieke

Hoi Carolien,

Wat een heerlijke foto's van je ventje op hyves! Een echte knappert!

Hier komt Gwen ook precies om de 3 uur hoor! een enkele keer een uurtje later. Het is heel normaal.. zolang ze maar tussen de 2 en de 4 uur te drinken krijgen. Behalve na de fles van 11 uur slaapt ze netjes door.

Wat je kunt doen, en dat hebben wij nu ook gedaan ivm krampjes etc, is Johannesbroodpitmeel door de melk doen. Dit is een natuurlijk verdikkingsmiddel wat een meer verzadiger gevoel geeft en ervoor zorgt dat ze niet zo makkelijk de melk weer opspuwen. Je kunt het bv bij de apotheek kopen en is gewoon ook van nutrilon (oranje doosje). Wij hebben dit op advies van de kinderarts gekocht.

Ik zou het zeker eens proberen!
enne dat huilen,.. rond de 6 weken zijn de krampjes het ergst en is het even afzien voor beide partijen. Even volhouden hoor!! Over 2 weken is het weer hélemaal anders..

Succes!!

Esmé mv Kay en Gwen

Nou,ik heb eigenlijk dezelfde tip als Esmé,Johannesbroodpitmeel(Grrr,wat een woord,haha).
Onze oudste was onverzadigbaar als kleine baby,gek werd ik er soms van...dus ook overgestapt op voeding voor hongerige baby's en dat hielp wel iets maar in mijn ogen niet voldoende.
Toen ben ik het ook gaan verdikken met jbpm en het ging gelijk beter...
Ik meen mij trouwens te herinneren dat met de forte voeding krampjes eerder ontstaan(of verergeren)  dan met de gewone voeding,maar dat is dan toch een kwestie van afwegen denk ik.
Het is natuurlijk erg slopend wanneer een kleintje ook 's nachts besluit om de drie uur graag een flesje te willen.
Ik denk toch dat je eens moet gaan kijken op jbpm iets voor jouw kleine is...proberen kan altijd!
Succes ermee!
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan