Arghhhhh... die baas nr. 2

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Sorry misschien errug vervelend dat ik weer aan het klagen gaat, maar ik ben zo teleurgesteld..... en moet het even kwijt. Dat je zo behandeld kan worden na 8 jaar trouwe dienst....
Op dit moment is het erg druk op het werk, ik ben de enige secr. in het bedrijf. Het wordt zo druk dat ik het alleen niet meer aankan. Ik heb dat al voor mijn zwangerschap aangegeven. Ik ben tijdens mijn zwangerschap 5 keer naar de heren toegelopen met de vraag hoe de vervanging geregeld gaat worden ter ondersteuning, met het zwangerschapsverlof en als ik straks 3 dagen gaat werken. Ik kreeg als antwoord, jajaja... komt wel goed, je gaat nog lang niet blalblalba.....Ik zei daarop dat het wel opgezet moest worden m.b.t. takenverdeling enzo.enzo.
Nu kreeg ik afgelopen maandag te horen dat mijn baas besloten had dat zijn dochter hier komt werken. De heren hadden alles al besproken.... hoe de taken verdeeld zouden worden enz.enz. Misschien ben ik een zeur, maar ik ben daarin zo teleurgesteld. Mag ik ook enige inspraak hebben. of teminste aangeven wat ik wel of niet zou willen????? Ik heb dat ook aangegeven in de keren dat ik naar de heren ben toegelopen. Nu hoorde ik mijn baas tegen een collega zeggen dat ze maandag al gaat beginnen. Is niet tegen mij gezegd. Ik hoor het vandaag eigenlijk pas d.m.v. een email.Er is  ook nog niks geregeld qua telefoon of pc.  Dus ik mag haar inwerken en dan alles op mijn  PC...  Bah.... ik ben zo teleurgesteld na alles wat er gebeurd is, dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om hier nog te zitten.

Klaag maar lekker hier hoor. Heel niet erg! Heb hetzelfde meegemaakt (na 7 jaar trouwe dienst als secretaresse). Het komt er toch op neer dat je uiteindelijk een nummer bent. Zolang je er zit en je werk doet is alles goed, maar word je een keer ziek of word je zwanger, dan worden ze ineens erg onredelijk. Iedereen is vervangbaar denken ze, en dat is natuurlijk ook wel zo, maar  je gaat zo niet met je personeel om. Je hebt je jarenlang ingezet voor dat bedrijf en krijgt uiteindelijk stank voor dank. Door je nergens meer bij te betrekken, proberen ze je gewoon op den duur weg te krijgen. Zo hoeven  ze je niet te ontslaan en dat  scheelt hun weer tijd en geld. Je wordt niet meer als volwaardig gezien als je zo direct voor 3 dagen terug komt en nu al niet meer, nu je zwanger bent.

Probeer er boven te  staan en je hebt je hele zwangerschapsverlof om er over na te denken. Er zijn genoeg andere leuke banen.  Het is niet het einde van de wereld. In het begin zal het niet leuk zijn, mocht je de beslissing nemen om je baan op te zeggen. Maar je kunt het ook gewoon weer proberen na je verlof en kijken hoe het gaat.

Ik wens je veel sterkte de laatste werkweken. Denk aan je baby en aan jezelf. Dat is nu het allerbelangrijkste.  

Terug
Bovenaan