Arm fantje....

Hebben nog meer mensen gisteren de geboorte van het olifantje in Amersfoort gezien? Of misschien het nieuws vandaag gehoord?

Er zou dus een olifantje geboren worden en de dierentuin had webcams geplaatst in de stal zodat je mee kon kijken met de bevalling. Gisteravond om ongeveer 11 uur is het olifantje geboren, maar helaas sloegen moeder en oma compleet door en hebben ze het jonge olifantje doodgetrapt. Dit was dus allemaal te zien via internet. In eerste instantie vroeg ik me af of het erbij hoorde dat ze tegen het kleintje aanschopten, maar het ging wel erg ruw. Op een gegeven moment werden de webcams uitgezet, toen was wel duidelijk dat het niet goed was....

Ik heb er de hele dag nog aan moeten denken. Zooo zielig voor dat kleine fantje
Ik heb Amy maar een paar keer extra geknuffeld, dat hielp een beetje....

Groetjes Lilian

tja, ik had het nog niet gehoord.
Het hoort er wel bij in de natuur, maar als je dan aan je eigen kleintje denkt, kun je je niet voorstellen dat je ooit zoiets gruwelijks zou doen. Een geluk voor het olifantje is waarschijnljik, dat de moeder het sowieso verstoten zou hebben, dan was het nog ongelukkig geweest. Maar of je dan dood beter af bent???
Patricia

Heb het wel gehoord maar niet gezien. En dat is maar goed ook want toen ik het hoorde moest ik al een traantje laten. Heb trouwens wel ergens gehoord dat ze dit alleen maar  doen als er iets niet goed is met het jong omdat het anders niet kan overleven in het wild. Neemt niet weg dat het heel zielig is.

Groetjes Diana  

Ja, ik heb met de oudste de afgelopen week elke dag met spanning gekeken of er al wat gebeurde. En ineens was er niks meer te zien. Net op de website van het dierenpark gelezen wat er precies was gebeurd en ik vind het zo zielig!
Ik blijf er maar aan denken, arm ding..
Sil

ik hoorde dat een olifant agressief kan worden van de pijn van de bevalling en dat op hun jong afreageren maar dat het zo moet, nou nee gelukkig hebben wij mensenverstand anders zou het mensdom uitsterven als wij ook zo gingen handelen. nee laten wij dan maar keihard knuffelen met onze'' teddyberen''   groetjes yvoone

Terug
Bovenaan