arm manneke.

sinds afgelopen donderdag zijn we begonnen om pascal wakker weg te leggen in zijn bedje.
vanaf maart werd pascal elke nacht hysterisch wakker, wou absoluut niet aangeraakt worden, uiteindelijk viel hij dan bij ons in bed in een onrustige slaap.

heb via de huisarts een verwijsbrief voor de kinder arts gehaald. voordien al van alles geprobeerd en uit gezocht. Niks hielp.

afgelopen donderdag dus naar de kinder arts. Lichamelijk is er met pascal gelukkig niks aan de hand, hij groeit als kool.

Nu hebben marc en ik gezegt; pascal is gezond dus geen gemier. hij gaat weer zelf in slaap leren vallen. hij kon het voorheen ook. viel meneer lachend in slaap.

Maar goed, pascal is nu dus helemaal hees van het razen. is zo boos savonds dat hij staat te springen in zijn bedje.
Hoe komen wij er achter wat hij prettig vind.
wel lichtje aan
of helemaal donker
muziekje aan
of helemaal stil

We kunnen het gaan testen maar dat betekend dat geen enkele nacht het zelfde is. dan hebben we al 4 verschillende tast nachten, en eigelijk wil ik zo snel mogelijk 1 lijn hebben.
Wie heeft tips / ervaringen

hoe hebben jullie dit opgebouwd. meestal zijn de kids al een stuk jonger als ze leren zelf in slaap te vallen. pascal is het weer verleerd door die panische nachten. ik weet dat wij daar als ouders ook schuld aan hebben. doordat wij er op een bepaald moment voor kozen om paascal in slaap te wiegen en dan weg te leggen. maar op die manier wisten we zeker dat pascal in elk geval een paar uur sliep voor hij weer wakker schrok.

lang verhaal, pfffffff
smooty

Ethan valt altijd gewoon in slaap maar toen we merkte dat hij met 7/8maand zich zelf kon wakker houden hebben wij besloten dat hij dan ook zelf in slaap kan vallen..
Eerste keren was het brullen maar toen hebben een vast ritueel aangehouden. In bad, eten, even spelen en stoeien flesje(toen borstvoeding) en naar bed tijdens het in stoppen "slaap Ethan slaap" zingen en dan kus "welterusten droom zacht" en de kamer uit.. Ging hij over de toeren en was hij buiten zich zelf er heen troosten "welterusten" kus en weg 3de keer niets zeggen en gewoon speen geven en neerleggen

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je een vast ritueel bepaalt en daar consequent in bent. Dus wat je vandaag doet, doe je morgen, overmorgen enz. ook. Maak samen afspraken over hoe jullie het aan willen pakken en houd je daar ook aan. De eerste paar dagen zullen pittig worden, maar op een gegeven moment zal Pascal merken dat het niets uithaalt wat hij doet en zal hij weer zelf in slaap leren vallen. Als jullie het moeilijk vinden om vol te houden - wat ik heel goed zou snappen - kun je misschien wisseldiensten houden.

lastig hoor. het is idd zaak om 1 lijn uit te proberen dus vooral niet vandaag dit en morgen dat. in het begin is het echt moeilijk hoor zal hij echt krijsen en verdrietig zijn maar als je volhoudt zal het steeds minder worden.

En bij mij zn bedje blijven zitten en steeds een stukje verder zitten, moest ik ook bij mijn oudste doen. Had ik ook verziekt ;-))

sterkte

Hier slaapt Jorn nu eindelijk sinds 3 weken zelf in. en door..
ik heb hem op een gegeven moment gewoon neergelegt. verhaaltje gelezen ff dikke kus en knuffel en weg gaan. na 10 minuten heen en ff 2 min blijven zitten en daarna weer weg. ook al is het stil ga ik na 10 min heen zodat ie weet dat ik er ben.

het gaat hier nu eindelijk goed.
Hoop dat je snel wat vind.

Terug
Bovenaan